طراحی خانه بگی نشانه ای از معماری نوگرا


تحریریه معماری آرل
نشانه های رنسانس در دهه 90 میلادی ظهور کرد و علاقه به سبک معماری نوگرا در انگلستان با توجه به دسترسی مشتریان روشن فکر به منابع گسترده بین المللی، شدت پیدا کرد و زمینه حضور آن دسته از مشتریانی را فراهم آورد که به واسطه نظام طراحی و نقشه کشی مخالفت خود را با تعصب به محافظه گری نشان دادند تا راه اجرای پروژه های ساختمانی خلاقانه و پیشقدم را بگشایند و در عین حال پلی ارتباطی به سبک نوگرای انگلیسی در دهه 30 میلادی زده باشند.
یکی از نخستین آثار این جنبش خانه بگی است که طراحی آن را آنتونی هادسون بر عهده داشته است. هادسون، با برخورداری از پشتیبانی مشتری صبور و آگاه به علم طراحی این امکان را برای خود فراهم دید که خانه ای بسیار زیبا با سبک و سیاق معاصر خلق کند که رگه هایی از جنبش نوگرا را نیز می توان در معماری آن دید. این ویلا در موقعیتی بی نظیر، روی پرتگاهی مشرف بر اقیانوس اطلس و به منظور فرار از شلوغی زندگی شهری در آخر هفته طراحی و بنا شده است.
طرح نهایی ساختمان دارای دو نمای مجزا است. نمای شمالی که مشرف بر دامنه تپه است بیشتر به فضای خصوصی اختصاص دارد و دیوارهای ضخیم آن از سازه محافظت می کند. نمای جنوبی پلان باز دارد و در آن اتاق های نشیمن اصلی تراس هایی دارند که چشم اندازهای بسیار زیبا را برای ساکنین فراهم می آورند.



تحریریه معماری آرل
منبع: مجله معماری داخلی

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-4816.html