شنبه های طراحی صنعتی: نوآوری و خلاقیت در گستره طراحی معمار ران آراد

گردآورنده: الهه کاشی
ران آراد، هنرمند، مجسمه ساز و معمار اسرائیلی است که در سال 1951 در تل آویو متولد شده است. وی در سالهای ۱۹۷۱تا۱۹۷۳ مشغول تحصیل در آکادمی هنر و طراحی واقع‌در اورشلیم شد و سپس درسال‌های ۱۹۷۴تا۱۹۷۹مدرسه معماری انجمن معماری لندن را گذراند. از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۵ نیز رئیس دپارتمان طراحی در کالج سلطنتی هنر بود.
فرم ها و مواد مورد استفاده در طراحي وی از بسياري جهات به نيوديزاين آلمان شباهت داشت. برخلاف ممفيس و طراحان متين فرانسوي ،طراحان نيوديزاين انگليسي ترجيح دادند با مواد خشن نظير استيل خام و بتن كار كنند. علاوه بر اين آنها از طريق زبان ساده شده ي ماده و فرم، خود را از ديگر شاخه نيوديزاين -كه دل بسته نيو(نئو)باروك بودند-متمايز ساختند. از نمايندگان اصلي نيو ديزاين در انگلستان ميتوان به ران آراد ،جاسپر موريسون و تام ديكسون اشاره كرد.
در سال 1981 ران آراد معمار اسراييلي استوديوي وان -آف(1)را تاسيس نمود. نام اين استديو به توليد و توزيع برنامه ريزي شده محصولات منحصر بفرد-نمونه هاي استثنايي(چيزهاي استثنايي)اشاره دارد. آراد مواد مختلف را آزمايش كرد و محصولات حاضري را نيز مورد استفاده قرار داد. در نتيجه استوديوي او در لندن به مركز نيوديزاين بريتانيا تبديل شد.















طراحی گرافیکی جلد مجله پولیتزر



برخی از پروژه های معماری






تحریریه معماری آرل
گردآورنده: الهه کاشی
منبع: art-directory

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-4767.html