بررسی 6 نمونه اتاق خواب و ایده های طراحی آن ها

تحریریه معماری آرل
اتاق خواب نقشی کلیدی در دکوراسیون داخلی خانه دارد و به عنوان فضایی به کار می رود که علاوه بر تامین فضاهای لازم برای انجام فعالیت های گوناگون باید محیطی مناسب برای استراحت بعد از یک روز سخت کاری باشد. استفاده مناسب از متریال ها، رنگ ها و نورپردازی هوشمندانه می تواند این خواسته ها را در محیط تامین کند. در این قسمت قصد داریم شما را با 6 نمونه اتاق خواب مستر متفات آشنا کنیم که هر کدام می تواند ایده هایی خلاقانه را به شما آموزش دهد...

در نمونه اول رنگ صورتی ملایم در ترکیب با کف پوش های چوبی به خوبی با یکدیگر ترکیب شده اند. مبلمان این اتاق با رنگ های سفید و بژ به کار برده شده اند و ظرافت این طراحی را چندین برابر کرده اند.

در طراحی سرویس بهداشتی این اتاق خواب برای ایجاد تنوع از کاشی کاری های طرح دار استفاده شده است که با مبلمان مینیمال این فضا به خوبی ترکیب شده اند و جلوه ای متفاوت را خلق کرده اند.

در این دکوراسیون داخلی رنگ های خنثی به کار گرفته شده اند تا آرامش بیشتری در محیط ایجاد شود و از یک تابلو بزرگ برای ایجاد نقطه کانونی استفاده شده است.

استفاده از فضاهای مرده می تواند ایده ای بسیار مناسب در اتاق خواب باشد. در این تصویر مشاهده می کنید که از فضای پشت پنجره برای مطالعه استفاده شده که علاوه بر راحتی ایده آل از نور طبیعی مناسبی نیز برخوردار است.

استفاده از ترکیب رنگی سفید، مشکی و برنز می تواند در دکوراسیون داخلی های مدرن، احساس لوکس بودن را به بیننده القا کند.


در این طراحی سبکی متفاوت را مشاهده می کنید. استفاده از مخمل در کنار دیوارهای طلایی کناری تخت خواب و آینه عظیم با قاب کنده کاری اش می تواند نشان دهد که طراح قصد داشته تا محیطی مجلل و غیر معمول را ایجاد کند. لوستر آویز دار محیط و سطوح براق به کار برده شده نیز به همین دلیل در این محیط به کار گرفته شده اند. کاغذ دیواری ها با الگوی پارچه ابریشمی گل برجسته تکمیل کننده این مجموعه هستند.

در نمونه بعدی اتاق خوابی بسیار مدرن و مینیمال را مشاهده می کنید که برای اضافه کردن جزئیات برخلاف سایر موارد از کف اتاق استفاده شده است و اکسسوری های بر روی زمین قرار گرفته اند.

در نمونه بعدی پنل های چوبی به خوبی نقش ایفا کرده اند. ابعاد گوناگون آن ها سبب شده است تا تنوعی حیرت انگیز در عین سادگی ایجاد شود.


دکوراسیون داخلی این اتاق خواب به خوبی انرژی را به بیننده منقل می کند. استفاده از تضادهای روشن و تاریک و رنگی توانسته است در این محیط به خوبی خلق شود.


تحریریه معماری آرل
منبع: home-designin

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-4702.html