چهارشنبه های گالری گردی: معرفی و بررسی برنامه های گالری های تهران

گردآورنده: الهه کاشی
گروه آرل در چهارشنبه های گالری گردی به بررسی و معرفی برخی از نمایشگاه های هنری می پردازد. این هفته قصد داریم شما را با نمایشگاه گروهی عکس "رمضان"، انعکاس، نمایشگاه هنر برای اوتیسم و نمایشگاه پوسترهای اورجینال سینمای جهان آشنا کنیم. در ادامه با آرل مراه باشید...

1. نمایشگاه گروهی عکس "رمضان"

06 تیر 1395 لغایت 19 تیر 1395
زمان بازدید شنبه تا چهارشنبه ۹ تا ۱۶ و پنج‌شنبه ۹ تا ۱۲
موره عکسخانه شهر
از یک‌شنبه ششم تیرماه نمایشگاه گروهی عکس «رمضان» با حضور ۱۴ عکس در موزه‌ي عکسخانه‌ی شهر آغاز به کار خواهد کرد. این نمایشگاه از فراخوان عکس رمضان موزه عکسخانه و با انتخاب ۱۷ عکس برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان به بازدید می‌توانند به نشانی میدان هفتم تیر میدان بهارشیراز بوستان بهارشیراز موزه عکسخانه شهر مراجعه کنند.

2. انعکاس

04 تیر 1395 لغایت 23 تیر 1395
11 تا 19
گالری شیرین

نفس شکل گیری گروه، بر اساس یک علاقه ی مشترک درباره ی ساختن موقعیت های پویا و پارادوکسیال بود. اجرای نقاشی هایی که به چیزی فراتر از فرم متکی باشند و در این روند، از مصالحی عینی به شکل تکنیکی، استفاده ای معنا محور داشته باشند. تضاد در اینجا، دستمایه و ابزارهمیشگی ساختن نقاشی هایست که تجربه ی توجه به محتوا در تقابل با فرم را در اولویت قرار داده اند و تمثیل های دو پهلو، بیان تفاوتها و تمایزها، تمهیدهایی برای وارونه کردن قالب ها برای رسیدن به معنایی هایی دیگر بودند.
در نقاشی ها، مهارت های تکنیکی و اصرار بر بازگشت به وجوه بنیادین شیوه های نقاشانه ی "کلاسیک، رمانتیک" و در عین حال رفتارهای  دلالت یافته بر بینش  فضای معاصر، جوهره ی انفعالی آنها را زیر بار جذابیت های اجرایی و دقیق، پنهان کرده اند. آثاری که عمدتا لایه های فیزیکی و استعاره آمیز را توامان در تعریف موقعیت های  موجود در نظر دارند.
همگرایی دیگر، استفاده از سوژه ی زن و صحبت درباره ی یک رویکرد و خودآگاهی فرهنگی تازه است. در اینجا نوعی تفکر انتزاعی تحول یافته در قالب تاثیرات محیطی، نگرش ها و واقعیت ها مرور می شوند.


3. نمایشگاه هنر برای اوتیسم

جمعه ۱۱ تير ۱۳۹۵ - سه‌شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۵
فرهنگسرای نیاوران (گالری شماره ۱)
این نمایشگاه گروهى نقاشی در حمایت از افراد مبتلا به اوتیسم را به نمایش می گذارد.
نشانی: خیابان پاسداران، بعد از سه راه اقدسیه، روبروی پارک نیاوران، خیابان فرهنگسرا


4. نمایشگاه پوسترهای اورجینال سینمای جهان

يكشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵
ساعت:  ۱۰:۰۰ تا ۲۳:۰۰
نمایشگاه پوسترهای اورجینال سینمای جهان از سال‌های ١٩٤٠ تا ١٩٧٠ برای نخستین بار در ایران؛ شامل 98 پوستر چاپ کشورهای آمریکا، فرانسه، انگلیس و آفریقای جنوبی و با حضور هنرمندان و علاقمندان به سینما و هنرهای تجسمی ساعت 20 الی 24 یکشنبه ٢٣ خرداد ماه جاری در گالری «آس» تهران افتتاح خواهد شد و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت و هر شب در ساعت 21:30 نیز، یک فیلم سینمایی برای علاقمندان به نمایش درخواهد ‌آمد.
در ده روز اول برپایی این نمایشگاه، ابتدا 31 پوستر در معرض دید عموم مردم قرار خواهد گرفت و در دو نوبت دیگر نیز، بقیه پوسترها به نمایش گذاشته خواهند شد؛ به طوری‌که در هر ده روز، پوسترها تغییر خواهند کرد.

تحریریه معماری آرل
گردآورنده: الهه کاشی
منبع: galleryinfo
tiwall


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-4632.html