دوشنبه های آشنایی با معماران ایرانی: خواهران حریری

نویسنده: پروانه شاه سوار
خواهران ایرانی آمریکایی حریری، به عنوان معماران برتر جهان در سال 2004 و 2012 شناخته شده اند. مژگان حریری در سال 1958 در ایران متولد شد. وی مدرک کارشناسی خود را در سال 1981 از دانشگاه کرنل دریافت نمود. , وی به دلیل موفقیت های چشمگیرش در حین تحصیلات خود موفق شد جایزه الکساندر اشویلر را دریافت نماید. او تحصیلات خود را در رشته طراحی شهری زیر نظر کالین راو ادامه داد و در سال 1983 مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه کرنل دریافت نمود. وی تا زمان تاسیس دفتر حریری و حریری در دفتر جیمزاستوارت پلشک و شرکا مشغول به کار بود.
گیسو حریری خواهرمژگان حریری در سال 1956 در ایران متولد شد. لیسانس خود را در سال 1980 از دانشگاه کرنل دریافت نمود و همزمان با تحصیل در دانشگاه به همراه خواهرش، در برنامه مطالعاتی در زمینه معماری هلند و خانه سازی مدرن به همراه پرفسور گریگوری لسنیکو شرکت نمود. پروژه های دانشجویی وی در گالری فیلیپه بونافونت در سان فرانسیسکو به نمایش درآمدند و در مجله دانشگاهی کرنل نیز به چاپ رسیدند. او در دفتر جنینگز و شتوت نیز مشغول به کار بود.
شرکت حریری_حریری در سال 1986 به وسیله مژگان و گیسو  تاسیس شد. این شرکت در شهر نیویورک مرکزیت دارد و کارهای آنان توسط افرادی چون استیون هال در نمایشگاه‌های نیویورک معرفی گردیده و ریچارد مایرنیز با آنان کتابی منتشر نموده‌است.

در ویدیو زیر با خواهران حریری بیشتر آشنا شوید.


برخی از جوایز شرکت حریری-حریری:
-جوایز طراحی انجمن معماری آمریکا
-جوایز طراحی سالانه ID
-برنده جایزه کنگره معماران جوان در سال 1990
-برنده جایزه 40under 40

برخی از آثار شرکت حریری_حریری:
1- نام پروژه: JEWELS OF SALZBURG
سال: 2014


2- نام پروژه: SUTTON PLACE RESIDENCE
موقعیت: نیویورک


3- نام پروژه:JUAN VALDEZ FLAGSHIP 
موقعیت: نیویورک




تحریریه معماری آرل
نویسنده: پروانه شاه سوار
منبع: haririandhariri
nbpars

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-4619.html