طراحی هتل NH فرودگاه تولوز

مترجم: مهرداد نجیب زاده
معمار: آتلیه معماری d’architecture king kong
موقعیت بنا: فرودگاه تولوز، فرانسه
متراژ پروژه: 8359 متر مربع
سال طراحی پروژه: 2016

آتلیه معماری دی کینگ کونگ (Atelier d’architecture king kong) طرح جدید هتل NH را که برای فرودگاه تولوز فرانسه را منتشر کرده است. طراحی داخلی و خارجی بسیار گرم، زیبا و گسترده می باشد و به عرصه ها به خوبی با هم هماهنگ شده اند.فضاهای هتل NH شامل 150 اتاق، فضای تجاری، رستوران بزرگ و یک سالن ورزشی می باشد. رستوران، بار و تراس در بالاترین سطوح ساختمان واقع شدند تا محیطی صمیمی در بخش عمومی هتل برای اقامت کنندگان خود به وجود آورد. 
تراس ساختمان مانند عرشه کشتی دور تا دور ساختمان را پوشش داده. این فضای کنسول ظاهر و کاربری های تفریحی را از فضای اقامتی متمایز ساخته است. آتلی معماری D از یک الکوی RAZZLE در نمای شمالی استفاده کرده تا یکنواختی را به وسیله یک الگوی ناگستنی از بین ببرد. این الگو به صورت عمودی بر روی ساختمان ایجاد شده تا از کشیدگی ساختمان در حجم بکاهد. هر اتاق به طور مجزا و به وسیله این الگو شخصیتی منحصربه فرد و متفاوتی از خود به نمایش می گذارد. این ویژگی بر اساس خطوط نمای هر اتاق شکل گرفته است. 

ستون های Y شکلی که در ساختمان تعبیه شده، کانسپتی است که بر روی خطوط الگوهای نما تأثیر گذاشته و به طور مکرر به کنار هم قرار گرفته است. با وجود اینکه این هتل در فرودگاه واقع شده، از بافت سبز و زیست بوم طبیعی در تراس و باغ معلق استفاده شده تا محیطی تفریحی و آرامش بخش در اختیار مسافران خود بگذارد. 






تحریریه معماری آرل
منبع: Archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-4581.html