جای گرافیک در طراحی مد داخلی خالی است

تحریریه معماری آرل
جای گرافیک در عرصه مد داخلی خالی است و در طراحی و تولید پوشاک باید مثلث طراح، گرافیست و تولیدکننده شکل بگیرد.
دومین نمایشگاه «حجم گرایى در مد» با اجراى مدوگرافى بر روى بیش از سى لباس با مشارکت فرهنگسراى اندیشه و زیرنظرکارگروه ساماندهى مدولباس وزارت ارشاد در نگارخانه اصلى اندیشه برگزار شد. مدراطورى این رویداد برعهده «محمدسلیمى» و «محمدرضا صابریان» گرافیک آثار را برعهده دارد. در ادامه برخی از این آثار را همراه آرل مشاهده نمایید.

محمدرضا صابریان گرافیست این مجموعه دررابطه نقش مد در جامعه گفت : مد مسئله‌ای فراتر از لباس برای یک جامعه هست. مسیر مد دریک جامعه احوالات درونی و عمق سواد جامعه را عیان می‌کند.

در همه جای دنیا گرافیک بازوی زیبایی آفرینِ تولید هست. در عرصه مد داخلی به شدت جای خالی گرافیک به چشم می‌آید به نظر من مثلث طراح لباس، گرافیست وتولید کننده برای رسیدن به نتیجه مطلوب ضروری است.



در رابطه با اهمیت نقش رسانه در فراگیری مد درجامعه همیشه رسانه نقش مهمی دررابطه با گسترش مد داشته است امروز هم این نقش را دارد، ولی امروز رسانه فراتر از تلوزیون و نشریات شده است شبکه های مجازی خط مقدم اتفاقات روز هستند. هر رسانه باید توجه ویژه ای به نشر اخبار خودش در شبکه‌های مجازی داشته باشد، مدسازی و مدل سازی از طرف غرب با قدرت و برنامه ریزی در حال انجام هست اگر رسانه های داخلی به هنرمندان داخلی بهای لازم را بدهند قطعاً بخشی از توجهات به سمت مد داخلی معطوف می‌شود.

در طراحی مد برای گروه سنی نوجوانان متاسفانه امروز چیزی نزدیک به صفر است! اما امیدوارم در آینده سهم مد ایرانی بر روی لباس نوجوان ایرانی بیشتر شود تا بتوانیم توجه و توجه این گروه بزرگ از جامعه را به مد وطرح های ایرانی جلب کنیم.

محمدرضا صابریان گرافیست این مجموعه در رابطه با لزوم برگزاری این نمایشگاه و تاثیر آن در حوزه مد و لباس گفت: همیشه عادت داریم لباس و مسائل مربوط به پوشاک رادر فشن شوها و خانه‌های مد ببینیم. ما طبق روال اولین نمایشگاه حجم گرایی در مد که در فرهنگسرای نیاوران برپا شد، تصمیم گرفتیم که پای لباس و مسائل مربوط به آن را به گالری‌ها باز کنیم تا پیوند محکمتری بین لباس و دوست داران هنر ایجاد شود.

گرافیست این نمایشگاه دررابطه با آثار حاضر در این نمایشگاه گفت: ۳۸ اثر دراین نمایشگاه ارائه شده است که عموماً با موضوع نمادهاى اصیل، المان‌های ایرانی طراحی شده است ما سعی کردیم از پتانسیل بناهای ایرانی، افراد خاطره ساز در عرصه‌های مختلف، ترانه‌های مقبول روز و موفق، علاقه‌مندی‌های ملی و مذهبی بر روی تی‌شرت استفاده کنیم حتی از جذابیت بصری خوراکی‌های ایرانی راحت عبور نکردیم.

در آخر من معتقدم که ما پتانسیل صادر کردن طرح و مد ایرانی را به سایر کشورهای دنیا را داریم.

همراه آرل آثار این نمایشگاه را مشاهده نمایید.

    

تحریریه معماری آرل
منبع : مهر نیوز ، آرل

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-4563.html