شنبه های طراحی صنعتی: نوآوری و خلاقیت در گستره طراحی معماری مت گگنون

گردآورنده: پروانه شاه سوار
مت گگنون فارغ التحصیل مدرسه معماری در دانشگاه کرنل آمریکاست و مدت ها برای فرانک گری و شرکت های معتبر و معروف دنیا کارکرده است. گگنون در سال 2002 به طور رسمی کارگاه شخصی خود را تاسیس کرد و مشغول به طراحی نوآورانه شد. او در جایی گفته است که به دنبال جذب مشتری به واسطه همزیستی معماری و سلیقه مدرن کاربران امروزی است و به همین دلیل سعی میکند خلاقیت در کارهایش حرف اول را بزند. وی در کارگاهش با ارئه درک صحیحی از خواص مواد و روش ساخت آن ها اجسام را خلق می کند.
یکی از طرح های مت گگنون میزهایی است که در بدنه خود محلی برای قرارگیری کاغذها و مجلات دارد. او این طرح را با الهام از فرایند فرسایش سنگ ها ایجاد کرده است و برای ساختن آن فضاهای خالی را با لیزر روی بدنه بلوکی مستطیل شکل برش داده است.






این لوستر ها از قالب هایی واحد با روکش سرامیکی ایجاد شده که فرم نامتقارنی دارد و کنار هم نشاندن آن ها فرمی پویا تولید کرده است. ضمن این که روند مونتاژ این قالب های سرامیکی باعث شد تا گگنون بتواند لوسترها را در اشکال متنوعی از جمله خطی و یا متمرکز تولید کند که این فرم ها سبب ایجاد طیف وسیعی از نور و سایه ها می شود.







یکی دیگر از طراحی های مت گگنون که در رابطه با نور و انتشار آن است؛ آباژورها و پارتیشن هایی است که با انتخاب متریال چوب و تکرار ساده ی آن ها فرمی تقریبا پیچیده خلق کرده است. روش مونتاژ این چوب ها به نحوی است که سازه اصلی طرح کنترل می شود و ایستایی خود را حفظ می کند.










































تحریریه معماری آرل
گردآورنده: پروانه شاه سوار
منابع: mattstudio
contemporist
فصلنامه طراح

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-4329.html