طراحی و دکوراسیون داخلی مینیمالیستی

مترجم: الهه کاشی
در طراحی داخلی، رابطه بین فضاها و فرم ها، مهمتر از دکوراسیون آن می باشند. در اینجا به بررسی یک نمونه منزل به سبک مینیمالیسم می پردازیم که جرقه ای در ایده های داخلی ایجاد می کند،در این نمونه طراحی داخلی برای جلوگیری از ایجاد یک فضای آشفته از مبلمان دوگانه استفاده شده است. به طور مثال صندلی گهواره ای هنری، هم می تواند برای کودکان و هم بزرگسالان مورد استفاده قرار گیرد.
آشپزخانه و ناهار خوری در جوار یکدیگرند و محیط خوبی برای صرف غذا به وجود آورده است. اجاق گاز و سینک به طرف بیرون آشپزخانه قرار گرفته تا ساکنان بتوانند در حین پخت و پز، به تماشای تلوزیون نیز بپردازند. در سمت راست آشپزخانه قفسه ی کتاب قرار گرفته، به طوری که وجود گلدان ها در میان قفسه ها فضای آرام و دلنشینی را ایجاد کرده است. تجهیزات صوتی تصویری در قفسه ی باریکی قرار گرفته اند که درب راه راه و متفاوتی دارد.
همان طور که در تصاویر مشاهده می شود، کنار راه پله، سرسره ای ساخته شده، که صبحگاه کودکان را تشویق به آمدن برای صرف صبحانه می کند، هم چنین فضای خوبی برای بازی آن ها به شمار می رود.
در طراحی اتاق خواب ها از ایده های جذابی استفاده شده است تا اتاق ها به فضایی صمیمی و کاربردی تبدیل شوند. در اتاق خواب جوان پلت فرمی ایجاد شده و تخت روی آن قرار گرفته ، همچنین در گوشه ی اتاق یک پتو و کوسنی وجود دارد که فضارا صمیمی جلوه می دهد و در فضای آزاد کمدها میز کوچکی قرار دارد که بسیار هنری است. دیوار یک طرف اتاق خواب کودک شیشه ای است تا بتوانند والدین را از بالا مشاهده کنند، بدون آنکه خرابی در کار آنها ایجاد کنند. دیوار طرف دیگر اتاق از قفسه ها ساخته شده تا حریم خصوصی بین اتاق مستر و کودک حفظ شود. برای این اتاق از درب کشویی استفاده شده تا مانع ورود صدا از راه پله شود. از ویژگی های منحصر به فرد دیگر اتاق مستر، وجود دیوار بالین بر تخت خواب می باشد.
برای طراحی حمام و سرویس بهداشتی، از کاشی های رنگی و شش ضلعی و هم چنین از بلوک های شیشه ای قدیمی استفاده شده، که فضا را بسیار جذاب کرده اند، به طوری که پشت دیوار بلوک شیشه ای، راه پله قرار گرفته است.



















































تحریریه معماری آرل
مترجم: الهه کاشی
منبع: home-designing

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-4266.html