بازسازی و طراحی داخلی یک ویلا در تایوان

مترجم: الهه کاشی
معماری: CJ Studio
موقعیت: Taipei, Taipei City, Taiwan
مساحت: 264 متر مربع
سال بازسازی: 2015
این خانه در طبقه ی بالای یک ساختمان بلند قرار گرفته است. با توجه به کم شدن اعضای خانواده و گذشت ده سال از زمان ساخت آن، خانه نیاز به نوسازی داشته و به طور کلی در این بازسازی طرح اصلی ویلا حفظ شده است، با این تفاوت که دو اتاق خواب، به یک اتاق خواب اصلی تبدیل شده و علاوه بر این، کف پشت بام فوقانی به عنوان پشت بام سبز و یک فضای نشیمن طراحی می شود. از ویژگی های منحصر به فرد این پروژه ارتباط طبیعت با فضای داخلی است، که برای رسیدن به این هدف یک سوم سقف حذف شده است و به نورگیری تبدیل شده که سراسر لابی و اطراف آن را روشن می کند. این نورگیر توسط یک سری ستون های باریک تقویت شده است. با توجه به این ویژگی، لابی به عنوان حیاط داخلی ویلا به شمار می رود که هم نقش عنصر حیاتی را ایفا کرده و هم جریان هوا را به داخل هدایت می کند. در لابی گیاهانی وجود دارد که با توجه به جنس، قد و اندازه شان مرتب شده اند و هم چنین نور کافی را از محیط دریافت می کنند.
لابی توسط راه پله ای به طبقه ی فوقانی دسترسی دارد، و وید مناسبی از اتاق نشیمن به لابی ایجاده شده است. در طرف دیگر لابی، آشپزخانه قرار گرفته، که ترکیبی از فرم های هندسی و ارگانیک می باشد.
در ادامه، در تراس سایه بان ها دو جداره هستند و از محیط در برابر باران محافظت می کنند اما مانع ورود نور خورشید به فضای داخلی نمی شوند.





































تحریریه معماری آرل
مترجم: الهه کاشی
منبع: archdaily

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-4243.html