ساختمان پارکینگ 4 طبقه، بتن اکسپوز

تحریریه معماری آرل
ساختمان پارکینگ طبقاتی Mermoz در کنار مترویی با همین نام در شهر پاریس قرار گرفته و پروسه ی طراحی و ساخت آن بر عهده گروه معماری فرانسوی gautier+conquet بوده است. عملیات طراحی و ساخت این پارکینگ در سال 2011 آغاز و در سال 2015 به پایان رسیده است. بتن اکسپوز، متریال اصلی مورد استفاده در ساخت این پارکینگ طبقاتی می باشد. این پارکینگ در نقطه ی اتصال شرق به غرب پاریس قرار دارد و برای تسهیل استفاده عموم از امکانات حمل و نقل شهری، در مجاورت ایستگاه مترو مذکور ساخته شده است. ظرفیت این پارکینگ، بیش از 400 واحد جای پارک در 4 طبقه است. با آرل همراه باشید.
هدف اصلی از احداث این پارکینگ، ایجاد تسهیلات و تشویق مردم برای استفاده از حمل و نقل عمومی است. حتی از این پارکینگ دسترسی مستقیمی به مترو مذکور فراهم شده است. این پارکینگ بطور دقیق برای 418 خودرو طرفیت دارد. این پارکینگ غیر از طبقه ی همکف، 3 طبقه زیر همکف دارد. رمپ خودرو نیز شیب بسیار ملایمی دارد بطور که این شیب حداکثر 12 درصد و دارای شعاع گردشی بالایی است.
برای هر طبقه نیز سیستم تهویه جداگانه ای در نظر گرفته شده است که ورودی و خروجی هوا در پارکینگ توسط این سیستم کنترل می شود.


























تحریریه معماری آرل
منبع: ArchiLovers

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-3940.html