5 سازه مرموز از کوچکترین معماران جهان


جنگل دارای رمز و راز فراوانی است که گاهی با دیدن آنها شگفت زده می شویم به طوری که ذهنمان در پی کشف حقیقت این رازها می رود. حیوانات و حشراتی با رفتارهای خارق العاده که نحوه عملکرد و دقت آنها برایمان سوال می شود. تصاویری را خواهیم دید که در نگاه اول تصور می کنیم، توسط انسان و بر اساس علم معماری ساخته شده اند، ولی اینگونه نیست و آنها هنر 5 کرم با نام های jungle tent ، cage fortress ، poop barricade ، mysterious web tower و log cabin می باشد. همراه آرل باشید.

معمار اول : log cabin




این کرم لارو خود را بصورت مارپیچ می سازد و بطور شگفت انگیز این مارپیچ ها، مانند کلبه ساخته شده است و از زاویه های مختلف تفاوتی با کلبه نمی کند. علم معماری نیز در آن رعایت شده است بطوری که اول چوب های محکم و بزرگتر قرار داده شده است و رفته رفته شاخه ها سبک و کوچک می شوند.





معمار دوم : Jungle Tent



کرم های Jungle Tent از برگ ها و شاخه های مرده برای محافظ و ساخت لانه خود استفاده می کنند. به طوری انگار خانه ای مجلل از ابریشم زیر دچار خود مخفی کرده است. گاهی این دچار کشیده می شوند و مانند برج ایفل پاریس می شوند و گاهی این کرم ها هنری کثیفی را به ارمغان می آورند.









معمار سوم : Cage Fortress



این معمار از خانواده پروانه های Cyana می باشد و قصر خود را با اتصال تارهای از جنس ابریشم به صورت معمارانه می سازد که بسیار زیبا هستند و به نظر سبک خاصی را در معماری آن رعایت می کند.







معمار چهارم : Poop Barricade



شاید ساختار لارو این پروانه کمی عجیب و غریب باشد، که با لایه های سفید و سیاه قفس خود را می سازد که به نظر مدفوع باشد، شاید بخاطر بوی بد آن برای محافظت از خود انتخاب شده است.


معمار پنجم : Web Tower



دانشمندان در سفر به رودخانه آمازون در پرو، این ساختار ابریشمی مرموز را کشف کرده اند، یک برج در وسط که توسط حصار های و تارهای ابریشمی حفاظت شده است. تصاویر کاملا گویای داشتن علم معماری در ساخت آن را نشان می دهد.






تحریریه معماری آرل
نویسنده : مسعود فلاح
منبع : معماری آرل




لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-3925.html