معماری اکوتک: طراحی شهر پایدار توکیو دیگر

مترجم: ثنا حسینیان
چگونه می توان بر روی سطح اقیانوس آرام طراحی شهری را انجام داد در حالی که در مقابل تغییرات سطح آب، طوفان ها و یا لرزش های موجود، مقاوم باشد؟ شرکت معماری Kohn Pedersen Fox Associates با همکاری گروه Leslie E. Robertson Associates، شهر "توکیو دیگر" را به صورتی متراکم و با کمک سیستم انعطاف پذیر رزیلینت، طراحی کردند. مهندسی رزیلینس علمی جدید است که با توجه به تغییرات شرایط کره ی زمین، در شهر سازی های مدرن رواج پیدا کرده است. به کمک این علم زیر ساخت هایی مقاوم برای ساختمان ها در هر مکانی، از جمله بر روی آب، اجرا می شود که در برابر تغییرات شرایط محیط انعطاف پذیر است و سریعاً خود را با تغییرات تطبیق می دهد. در ادامه با آرل همراه باشید.



طراحی شهر پایدار " توکیو دیگر" قادر است حدود نیم میلیون نفر از ساکنان مناطق ساحل را که در معرض خطر بالا و پایین آمدن آب هستند، در خود جای دهد، زیرا زیر ساخت های مقاوم این شهر مانند سپری هستند در مقابل جریانات مداوم آب. بلوک های شش ضلعی این شهر، هر کدام منابع و امکانات لازم برای زندگی انسان را دارند، مانند مخازن آب قابل شرب، بنادر و لنگرگاه های عمومی، زمین های کشاورزی شهری.



این شهر، از طریق تونل های ترانزیت به نقاط دیگر دسترسی خواهد داشت. Elon Musk، معماری است که چندی پیش طرحی به عنوان سیستم حمل و نقل شهری بر روی آب، ارائه کرد که قابل اجرا برای این پروژه است. در میان شهر، برجی طراحی شده که تا ارتفاع 1600 متر در آسمان بالا می رود و جزء 3 برج بلند دنیا قرار خواهد گرفت. این برج امکاناتی مانند واحد های مسکونی، اداری، فروشگاه ها، لابی، ورزشگاه و...، را عرضه خواهد کرد. سیستم تامین انرژی شهر نیز بر اساس نیروی خورشید و باد خواهد بود.



















تحریریه معماری آرل
مترجم: ثنا حسینیان
منبع: inhabitat

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-3879.html