معماری شناور ساختمان تجاری، مسکونی در قلب اروپا - UNStudio

تحریریه معماری آرل
ساختمان مسکونی - تجاری Le Toison d’Or در شهر بروکسل، در قلب این شهر قرار گرفته است. گروه معماری بین المللی UNStudio به عنوان طراح و معمار این پروژه، ساختمانی شناور طراحی کرده است. نمای اصلی ساختمان که در خیابان Le Toison قرار دارد بلندترین بخش ساختمان به شمار می رود و ساختمان پس از گسترش در طرفین به سمت عقب کاهش ارتفاع و طبقات را تجربه می کند. قصد داریم این ساختمان را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.
این ساختمان در واقع یک مجتمع چند منظوره U شکل است که قسمت هایی بیرونی، برای مصارف تجاری و طبقات نیز برای مصارف مسکونی در نظر گرفته شده اند. این ساختمان دارای 72 آپارتمان مسکونی، 13000 مترمربع فضای تجاری، بخش مراقبت روزانه کودک، 330 پارکینگ و 2950 مترمربع فضای سبز است.
برای جلوگیری از یکنواختی نما و ایجاد حرکت و پویایی در آن، در نمای ساختمان از تغییر متریال، بافت و تکرار ریتم استفاده شده است. فریم هایی که نمای ساختمان به کار برده شده است، از طرفی برای طبقات مسکونی بالا به عنوان یک محافظ عمل می کند و از طرف دیگر شیشه های بزرگ طبقات همکف، یعنی شیشه های مغازه ها را به خوبی از هم جدا و به آنها یک فرم را القا می کند.





















تحریریه معماری آرل
منبع: YankoDesign

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-3873.html