معماری و طراحی مرکز فرهنگی Beaumont-hague



مترجم: نیلوفر محتاط
معماری و طراحی این مرکز فرهنگی را شرکت معماری Peripheriques در فرانسه انجام داده است. معماری این بنا کاملاً با منظر و چشم اندازهای اطراف آمیخته شده است. در ساحل مجاور در کنار جاده حصارهای چوبی قرار گرفته اند. عناصر به کار رفته در منظر سایت با فرهنگ منطقه بیگانه هستند. در ادامه با ما در آرل همراه باشید.







این مرکز فرهنگی بلوکی با ارتفاع 11 متر و کشیدگی 43 متر می باشد. برای تأکید به بخش ورودی، مسیری سرپوشیده در ضلع غربی بنا طراحی شده است. در این ساختمان، برای تأکید بر منظر اطراف، نمای خارجی با پانلهای شیشه ای صیقلی پوشانده شده است. در این ساختمان، طبیعت، موسیقی و فضای شهری با یکدیگر ترکیب شده اند. در طراحی داخلی هم به عملکرد و پایداری تأکید شده است به همین دلیل از مصالح چوب و فلز استفاده شده است.







راهروی ورودی، فضایی جمعی است که تمام فضاهای مجموعه را به یکدیگر وصل می کند. در راهروی ورودی، به دلیل استفاده از پانلهای فلزی رنگارنگ، احجام دارای شکلی شبیه به مجسمه هستند. در روز این فضا سرشار از نور طبیعی است و در شب هم از بیرون می درخشد. سوراخ سوراخ بودن پانلهای فلزی، حالتی آکوستیک به فضا بخشیده اند و سر و صدای لابی را جذب می کنند. راهروی ورودی با پانلهای ETFE پوشانده شده است بدین ترتیب در عین حال که در زمستان این فضا با نور خورشید گرم می شود، در تابستان هم عملکرد مناسبی دارد.












منبع: DESIGNBOOM
تحریریه معماری آرل

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-3819.html