طرح رم کولهاس برای بازسازی بزرگترین ترین مرکز خرید اروپا

تحریریه معماری آرل
KaDeWe مرکز خریدی است که در سال 1907 احداث شده است و در زمان افتتاح، بزرگترین مرکز خرید در اروپا به شمار می رفته است. این مرکز خرید در شهر برلین قرار دارد و هنوز پابرجاست. گروه معماری هلندی OMA که توسط رم کولهاس (Rem Koolhaas) رهبری می شود، در طرح خود برای بازسازی این مرکز خرید 90 هزار متر مربعی، آن را به چهار قسمت تقسیم نموده است و دسترسی ها به طبقات این ساختمان را مجددا تعریف نموده است. هر بخش معماری خاص خود را داراست و برای مشتریان خاص با هدف خاص طراحی شده است. با آرل همراه باشید تا نگاهی به این بازسازی جذاب داشته باشیم.
در طرح ارائه شده توسط رم کولهاس (Rem Koolhaas)، با چهار دپارتمان فروش منحصربفرد با معماری متفاوت روبرو هستیم که همه زیر یک سقف جمع شده اند و در واقع جرم اصلی به جرم ها کوچکتر تبدیل شده اند. دسترسی ها به این چهار بخش بسیار ساده تر شده است و هدایت مراجعین به بخش های مطلوب، بسیار بهتر صورت خواهد گرفت. در واقع این ساختمان را می توان شهری با بخش های مختلف تشبیه کرد. هر کدام از این بخش ها دسترسی خاص خود را به خیابان دارا هستند.
در بخش جلوی ساختمان نیز کاور شیشه ای قرار داده خواهد شد تا نمایی از محیط پیرامون در دسترس قرار گیرد و البته این سقف شیشه ای مربوط به معماری این بخش از این ساختمان خواهد بود.














تحریریه معماری آرل
منبع: DesignBoom

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-3816.html