اهدای جایزه ی پریتکرز سال 2016 به Alejandro Aravena


مترجم: نیلوفر محتاط
شاید جایزه ی پریتکرز یکی از معتبرترین جوایز معماری در دنیا باشد. این جایزه در سال 2016 به معمار شیلی تبار، Alejandro Aravana، تعلق گرفت. این جایزه به دلیل تلاشهایی که این معمار در طراحی ساختمانهای خدماتی، خانه های کم هزینه و پروژه های مربوط به بازسازی پس از سانحه داشت، به وی تعلق گرفت. هیئت داوران چهل و یکیمن جایزه ی پریتکرز اذعان کردند که آلخاندرو آراونا، با معماری اجتماعی خود سعی کرده تا با بحران مسکن جهانی مقابله کند. در ادامه با ما در آرل همراه باشید.









شهرت آلخاندرو آراونا، تنها محدود به شیلی نیست. بلکه او وقایع معماری مختلف در سطح جهان همواره حضور داشته است. در دوسالانه ی وینیز سال 2016 مدیر بوده است، از سال 2009 تا 2015 جزء داوران جایزه ی پریتکرز بوده است و اخیراً شرکت خود را تأسیس کرده است. در هر حال عمده شهرت این معمار بابت طراحی فضاهای عمومی و اجتماعی و بازسازی پس از سانحه است.










روش کار این معمار آموزش مهارت های ساختمانی به مردم و مشارکت گرفتن از آنها برای ساخت خانه ی خود بود. این خانه های ارزان قیمت معمولاً با مصالح بومی ساخته می شوند و به صورت کامل ساخته نمی شوند تا ساکنین بتوانند در گذر زمان خود آنها را توسعه دهند. آلخاندرو آراونا به جای اینکه بیرون از میدان، تنها به طراحی بپردازد، خود را در تمام جوانب طراحی دخیل کرده است و فرصتهای جدیدی را برای هر پروژه ایجاد کرده است.





























منبع: INHABITAT
تحریریه معماری آرل

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-3769.html