معماری و طراحی موزه ی radionica با الهام از توپوگرافی سایت



 
مترجم: نیلوفر محتاط
معماری و طراحی این موزه را شرکت معماری Radionica در شهر Vukover در کرواسی انجام داده است. این شهر به تولید سرامیکهای خاص شهرت دارد. زمینی که آثار باستانی موزه در آن یافت شد در ارتفاع 20 متری جاده قرار دارد و موزه مانند مسیری برای دسترسی به این سایت باستانی است. در ادامه با ما در ارل همراه باشید.







آثار موجود در موزه تمام اطلاعات ضروری در مورد فرهنگ باستانی منطقه را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد. فضاهای مختلف موزه درواقع مجموعه ای تراس هستند که کاملاً هماهنگ با تووپوگرافی منطقه طراحی شده اند و از طریق آنها می توان به سایت باستانی دسترسی پیدا کرد.







ایده ی اصلی معماری، تلفیق ساختمان با سایت مجاور است. به همین دلیل ساختمان در داخل زمین دفن شده است. فرم ساختمان نیز در هماهنگی کامل با توپوگرافی است. از طریق بام سبز موزه شما می توانید به سایت تاریخی دسترسی داشته باشید. تلفیق با سایت مجاور حتی بر انتخاب مصالح نمای موزه نیز تأثیر گذاشته است و مصالح طبیعی برای نما انتخاب شده که بیشترین شباهت را به سایت مجاور دارد.








طبقه ی همکف موزه به عملکردهای کافی شاپ و اتاقهایی برای مهمانان اختصاص داده شده است. انبار موزه نیز در زیرزمین قرار دارد.طبقات بالاتر نیز فضاهای نمایشگاهی هستند که با رمپ به یکدیگر وصل شده اند و به بام مجموعه راه دارند.

منبع: DESIGNBOOM
تحریریه معماری آرل

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-3762.html