طراحی داخلی آپارتمان، سبز در بستر سفید

تحریریه معماری آرل
همانطور که می دانید، رنگ سفید در طراحی داخلی و دکوراسیون معمولا به عنوان زمینه ای برای نمایش رنگ های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. در طراحی داخلی آپارتمانی که در این بخش قصد بررسی آن را داریم رنگ سفید به همراه دیگر رنگ های خنثی، زمینه ای برای نمایش رنگ سبز شده اند. رنگی که توجهات را در یک فضای خنثی با نیمه خنثی به سمت خود جلب خواهد کرد. با آرل همراه باشید تا نگاهی نزدیک به طراحی این آپارتمان و اثر طراح داشته باشیم.
طراحی داخلی این آپارتمان توسط گروه معماری و طراحی لهستانی PLASTE[R] LINA انجام شده است. وقتی قرار است در مورد کار یک طراح قضاوت کنیم، باید خود را جای طراح و در فضا قرار دهیم تا فضا و نیازمندی های آن را حس کنیم. در این صورت می توانیم قضاوت بهتری روی کار طراح داشته باشیم. البته در اینجا ما قصد قضاوت طراح را نداریم و تنها قصد داریم نگاهی به این طرح بیاندازیم.
همانطور که اشاره شد، استفاده از رنگ هایی خاص مانند قرمز، زرد، سبز و ... در یک بستر خنثی همواره فضا را تحت تاثیر خود قرار می دهد. هر چند حجم استفاده از این رنگ نسبت به زمینه ی خنثی کم باشد. این طرح فضا بطور غالب با رنگ سفید پوشانیده شده است. کفپوش چوبی انرژی مورد نیاز فضا را تامین می نماید و حس زندگی را در فضا جاری خواهد کرد. اگر به فضای پشت تلویزیون و کتابخانه ی کنار آن نگاهی بیاندازیم، رنگ نوک مدادی را خواهیم دید که به عنوان متمایز کننده ی این بخش از سایر فضاها مورد استفاده قرار گرفته است و رنگ سبز در دل آن قرار دارد. این حرکت در آشپزخانه و برای جدا کردن کابینت از سایر فضا نیز بکار برده شده است و رنگ سبز حالت مرکزیت و محوریت دارد. سایر نکات موجود در طرح را با نگاهی به طرح می توان دریافت.































تحریریه معماری آرل
منبع: Contemporist

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-3759.html