طراحی داخلی فروشگاه و سوپر مارکت Original Life در پکن


مترجم: ثنا حسینیان
معماری: LATITUDE
موقعیت: پکن، چین
مساحت: 2000 متر مربع
معماران برای طراحی داخلی سوپر مارکت، سعی کردند از المان هایی استفاده کنند که بیش ترین کاربرد و انعطاف پذیری را داشته باشند، در هر بخشی از سوپر مارکت محصول و مواد غذایی متفاوتی چیده می شود و طراحی داخلی هر قسمت باید مناسب آن نوع محصول باشد. معماری و طراحی داخلی سوپر مارکت Original Life در تراز منفی و زیر یکی از میدان های شلوغ پکن انجام شده است. مقابل ورودی این مجموعه فضای بزرگی برای استراحت در نظر گرفته شده تا محیط گرم و صمیمی برای مشتریان فراهم شود.



مشتریان وقتی وارد سوپر مارکت می شوند، با قسمت صندوق، نانوایی و گل فروشی مجموعه رو به رو خواهند شد. بقیه قسمت های فروشگاه با یک تقسیم بندی و سیرکولاسیون مدولار طراحی شدند تا مخصوص عرضه ی محصولات و مواد غذایی گوناگون باشند.





هر یک از بخش های مختلف مواد غذایی با متریال ها و رنگ هایی که به کار رفته، از هم متمایز می شوند، برای کفپوش از طرح های شش گوشه ای سبز رنگ استفاده شده که در هر قسمت تُن رنگ آن تغییر می کند. سیستم شبکه ای ساده ای نیز برای سقف کاذب فروشگاه به کار گرفته شده که در بعضی قسمت ها با صفحه ای چوبی برای مخفی کردن تاسیسات، پوشانده شده اند.

















تحریریه معماری آرل
مترجم: ثنا حسینیان
منبع: archdaily

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-3716.html