بهترین نمایشگاه های طراحی شده در سال 2015 از دیدگاه مجله ی DESIGNBOOM



مترجم: نیلوفر محتاط
در سال 2015 فضاهای نمایشگاهی زیادی در سراسر دنیا طراحی شد. بازدیدکنندگان زیادی از این نمایشگاه ها بازدید کردند. با ما همراه باشید تا با هم نگاهی به این فضاها بیندازیم.
1) نمایشگاه Yoyoi Kusama در موزه ی هنر لوئیزیانا
معماری و طراحی این نمایشگاه را Yoyoi Kusama در دانمارک انجام داده است. این نمایشگاه "در بی نهایت" نام دارد. به دلیل وجود آینه های بسیار این نمایشگاه تجسمی از آثار هنری را در بی نهایت ارائه می دهد.



2) نمایشگاه DISMALAND
در اواخر ماه آگوست، Banksy، هنرمند بریتانیایی، نمایشگاهی را با نام Dismaland در شهر ساحلی Weston برپا کرد. این نمایشگاه دارای سه گالری هنری بزرگ است.



3)نمایشگاه باروک، باروک
این نمایشگاه در داخل یکی از کاخ های باشکوه باروک در وین برگزار شد. هدف از برگزاری این نمایشگاه نشان دادن دو دوره ی تاریخی مختلف بود. به این ترتیب آثار هنری هنرمندانی از دانمارک و ایسلند را در این نمایشگاه قرار دادند.



4) گرداب بی انتهای آنیش کاپور در گالری Gimignano Descension در ایتالیا
طرح گرداب بی انتهای آنیش کاپور در گالری Gimignano Descension ایتالیا با توجه به مفهوم تئاتر و سینما اجرا شده و فضایی مفهومی، با درک بصری بی انتهایی خلق کرد. این گرداب به وسیله تأسیسات سنگین و بزرگی اجرا شده است. این طرح جالب و منحصر به فرد قبلاً در نمایشگاه دوسالانه هند به نمایش درآمده بود. نحوه چرخش آب به رنگ سیاه و سفید بیننده کمی ترسناک است.



5) طراحی نمایشگاه هنری برای فستیوال Ruhriennale
آتلیه ی معماری Van Lieshout این نمایشگاه را با عنوان "خوب، بد، زشت" طراحی کرده است. در این نمایشگاه مجموعه ای از المان ها و مجسمه ها در سراسر سایت به نمایش درآمده اند.



6) باغ معلق گل در توکیو
در این نمایشگاه 2300 گل در فضایی سفیدرنگ در موزه ی ملی علم و خلاقیت در توکیو خودنمایی می کنند.



7) نمایشگاهی از تپه های مرجانی استرالیا در آلمان
این نمایشگاه در آلمان برگزار شده است و درواقع صفحه ی نمایش منحنی بزرگی است که تصاویری از صخره های مرجانی استرالیا بر روی آن پخش می شود. در این نمایشگاه سکویی مرتفع طراحی شده که بازدیدکنندگان با رفتن بر روی آن می توانند دیدی 360 درجه را مشاهده کنند.



8)نمایشگاه آثار هنری Ai Weiwei
این نمایشگاه برای نمایش آثار Ai Weiwei، هنرمند چینی در گالری Continuaترتیب داده شده است. در این نمایشگاه المانهای تاریخی در ترکیب با عناصر مدرن به کار رفته اند.



9) طراحی المانهایی توری شکل در گالری Austria
این ساختارهای توری شکل از سقف این گالری آویزان شده اند و تونل هایی را برای عبور بازدیدکنندگان ایجاد کرده اند.



10) نمایشگاه Damian Ortega در میلان
Casino، هنرمند برجسته ی ایتالیایی است که به ساخت مجسمه به کمک اشیای ساده و در دسترس شهرت دارد. معلق بودن اجزای تشکیل دهنده ی یک وسیله در فضا از ویژگی آثار مفهومی اوست.




منبع: DESIGNBOOM
تحریریه معماری آرل

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-3709.html