طراحی شهری: ارائه ی کانسپتی برای طراحی محله ی ساحلی پایدار و تاب آور در شهر بوستون



مترجم: نیلوفر محتاط
سطح دریاها در سراسر دنیا در حال بالا آمدن است و این احتمال وقوع سیل و طوفان را در شهرهای ساحلی افزایش می دهد. اما شاید به کمک تکنولوژی و طراحی شهری بتوان در طراحی ساختمانها و زیرساخت ها به گونه ای تجدید نظر کرد، که تاب مقاومت در برابر این سوانح را داشته باشند و حتی با تبدیل تهدیدها به فرصت، از این اتفاقات سود برد. شهر بوستون از سه طرف با دریا احاطه شده است و به شدت در مقابل بالا آمدن سطح دریاها آسیب پذیر است. به منظور حل این مشکل شرکت معماری Paul Lukez پیشنهادی برای طراحی شهری محله ای در شهر بوستون دارد. در ادامه با ما در آرل همراه باشید.





کانسپت این شرکت برای محله ی Columbia Point بوستون پیشنهاد شده است. این محله به دلیل اینکه از سه جهت در مجاورت آب قرار دارد و خط ساحلی طولانی دارد انتخاب شد. در طرح ارائه شده، قرار است تا از انرژی آب استفاده کنند. چنین طرحی نیازمند مداخله ی متخصصان مختلف است اما اگر عملی شود نتیجه محله ای تاب آور و پایدار خواهد بود. علاوه بر این انرژی، ملاحظاتی نیز برای استفاده از انرژی خورشیدی، باد، زمین گرمایی و زیست توده سنجیده خواهد شد تا محله از نظر انرژی کاملاً خودکفا باشد.







حقیقت این است که سطح آب دریاها در حال بالا آمدن است پس به جای مقابله چه بهتر که معماران و مهندسین تدابیری برای وفق دادن انسان ها با این تغییرات بیندیشند.


منبع: INHABITAT
تحریریه معماری آرل

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-3674.html