بهترین غرفه های موقت طراحی شده در سال 2015



مترجم: نیلوفر محتاط
در سال 2015، غرفه های موقت زیادی برای مناسبت ها و جشنواره های مختلف طراحی شد. در این بخش قصد داریم مروری بر بهترین غرفه های طراحی شده در سال 2015 از دید مجله ی Designboom داشته باشیم. با ما همراه باشید.
1) غرفه ی انگلیس در اکسپوی سال 2015 میلان
ابن غرفه را Wolfgang buttress، هنرمند اهل ناتینگهام طراحی کرده است.



2) غرفه ی Yure
کنگوکوما این غرفه را با الوارهای چوبی طراحی کرده است. الوارهای چوبی این غرفه به کمک تکنیک های سنتی ژاپنی به یکدیگر متصل شده اند. گفتنی است که Yure، لغتی ژاپنی است که به پناهگاه های عشایر در ژاپن اتلاق می شود که دارای هندسه ای ارگانیک می باشد.



3) غرفه ی Oasis
طراحی غرفه ی Oasis را شرکت معماری کره ای OBBA انجام داده است. در این غرفه از طریق بازشوهای دایره ای شکلی که در معماری وجود دارد، تمام مرزهای بین داخل و خارج از بین می رود. پرده ی ریسمانی سفیدرنگی که به دور این غرفه طراحی شده نیز مرزهای بین داخل و خارج را محو می کند. حرکت این ریسمانهای سبک در اثر وزش باد باعث سیالیت معماری شده است.



4) بزرگترین سونای دنیا در فستیوال SALT در نروژ
این سونا با الهام از وسیله قدیمی در نروژ به نام Fish Rack که ماهی ها را بر روی آن قرار می دادند و خشک می کردند طراحی شده است. سونا دارای ظرفیت 100 نفر است و استفاده کنندگان می توانند در حین استفاده از آن مناظر زیبای دریا را تماشا کنند.



5) غرفه ی Serpentine
این غرفه در لندن قرار دارد و توسط استودیوی معماری Selgascano طراحی شده است. این غرفه دارای دو لایه ی چندضلعی است که با پانلهای نیمه شفاف و رنگارنگ ETFE پوشانده شده است. این غرفه دارای چند ورودی است. بدین ترتیب می توان از جهات مختلف وارد آن شد.



6) غرفه ی Circular در پاریس
طراحی این غرفه را شرکت معماری Encore Heureux در پاریس با استفاده از مصالح بازیافتی انجام داده است. کلمه ی Circular به معنی "مدور" است. این کلمه به شکل ساختمان اشاره ندارد بلکه به دلیل روند ساخت غرفه و استفاده از مصالح بازیافتی انتخاب شده است. مصالح بازیافتی استفاده شده در این بنا در واقع 180 در چوبی هستند که از ساختمان های دیگر به این بخش منتقل شده اند.



7) غرفه ی Mpavillion
Amanda Levete، معمار بریتانیایی طراح این غرفه است. در سال 2015 در این غرفه در ملبورن استرالیا به روی عموم گشوده شد. در این ساختمان از مصالح و تکنولوژی هایی استفاده شد که در صنعت هوافضا به کار می روند.



8) کلبه ی Muji
طراح آلمانی، Konstantin Grcic این کلبه ی آلومینیومی را برای شرکت ژاپنی Muji برای هفته ی طراحی توکیو در سال 2015طراحی کرده است. ابعاد این کلبه تنها 3 در 3/3 در 4/5 متر است و در ساخت آن از تکنولوژی ساخت کامیون های باربری استفاده شد.



9) غرفه ی UNBUILT
این غرفه در ابتدای سال 2015 برای فستیوال طراحی میامی توسط تیمی 5 نفره از دانشجویان طراحی شد. در این غرفه چارچوب های فولادی 200 قطعه ی صورتی رنگ را نگه داشته اند. رنگ صورتی این قطعات با رنگ آبی آسمان کاملاً در تضاد است.



10) غرفه ی Rising Crane
این غرفه از چوب بامبو و طناب توسط استودیوی Penda طراحی شده است. غرفه مدتی پس از طراحی قرار بود جمع شود به همین دلیل طراحان بر روی قطعات چوبی سوراخی ایجاد نکردند و سعی کردند که به قطعات چوبی آسیب نرسانند تا بتوانند پس از نصب، آن ها را جمع کنند و دوباره از آن ها استفاده کنند.




منبع: DESIGNBOOM
تحریریه معماری آرل

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-3632.html