طراحی و دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن به سبک ژاپنی!




مترجم: الهام زمان پور (TopInEarth)
اتاق نشیمن فضایی دنج برای حضور در جمع و ملاقات با مهمانان است. البته برای این امر شما باید در نظر داشته باشید که اتاق نشیمن شما مناسب است یا نه. اتاق نشیمن شما چگونه است؟ آیا خوب و مناسب است؟ زمانی که می خواهید به دنبال ایجاد یک اتاق نشیمن زیبا باشید، می توانید نمونه هایی را جستجو کنید که در این راستا برای شما مفید باشد. در این مطلب اطلاعاتی را درنظر گرفته ایم که می تواند شما را راهنمایی کند تا یک اتاق نشیمن به سبک ژاپنی را طراحی نمایید.

در این دنیا انواع بسیاری از سبک های اصلی وجود دارد که شما می توانید از آنها بهره بگیرید. در آسیا سبک خانه های ژاپنی بسیار محبوب می باشد. با این حال، در این مطلب، تنها بر روی طراحی اتاق نشیمن به سبک ژاپنی تمرکز شده است. همانطور که می دانید طراحی اتاق نشیمن ژاپنی یک مشخصه خاص دارد که آن را از سایر طراحی ها متمایز می کند. عناصر بسیاری وجود دارند که می توان برای داشتن اتاق نشیمن ژاپنی مورد استفاده قرار گیرند.

هنگامی که مایل هستید اتاق نشیمنی به سبک ژاپنی طراحی کنید، شما می توانید سبک سنتی یا مدرن را انتخاب نمایید. در طراحی اتاق نشیمن سنتی ژاپنی اگر با سبک مدرن آن مقایسه شود مشخصات قوی تری را مشاهده می نمایید. شما هنوز هم می توانید درب یا صفحات "شوجی" (Shoji) را در سبک سنتی ژاپنی ببینید. در همین حال، در سبک مدرن، شوجی حذف شده و درب های شیشه ای جایگزین ان شده اند.

در سبک مدرن معمولا از دیوار آجری نیز استفاده می شود. رنگ های مورد استفاده در اتاق نشیمن ژاپنی رنگ های خنثی می باشد. همانطور که می دانید سبک خانه های ژاپنی محیط طبیعی را برای شما به ارمغان می آورد. در این سبک بیشتر از مبلمان کم ارتفاع استفاده می شود. معمولا از "تاتامی" (Tatami) به عنوان صندلی استفاده می شود. دکوراسیون این سبک نیز ساده است، برای مثال از گیاهان آپارتمانی، گل، نقاشی های زیبا و... استفاده می شود.

کسانی که مایلند اتاق نشیمن خانه شان را به سبک ژاپنی طراحی کنند می توانند از نمونه های زیر الهام بگیرند.


















تحریریه معماری آرل
مترجم: الهام زمان پور (TopInEarth)
منبع: TopInEarth - azbuz


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-3629.html