استفاده از پنجره های بلند در طراحی داخلی



تحریریه معماری آرل
استفاده از پنجره های بلند در طراحی داخلی فضا، مزایا و معایبی دارد و البته به سلیقه ی طراح و کارفرما نیز بستگی خواهد داشت. در این بخش قصد داریم به بررسی طرح سه منزل مسکونی بپردازیم که در آنها، پنجره های بلند کف تا سقف مورد استفاده قرار گرفته اند. سبک طراحی این واحدهای مسکونی مدرن و مینیمال است.
یکی از بزرگترین مزایای استفاده از پنجره های بلند در یک واحد مسکونی یا غیر مسکونی، فراهم شدن امکان استفاده از منظره ی پیرامون است و البته نیاز است که این منظره وجود داشته باشد تا بکار بردن این نوع پنجره در طراحی توجیه داشته باشد. با آرل همراه باشید.
طراحی داخلی آپارتمان اول توسط طراحی هلندی Sam Habbaba انجام شده است. پتجره های بزرگ نشیمن را می توانید در تصویر بالا ببینید. در طراحی و دکوراسیون داخلی این خانه از چوب به وفور استفاده شده است. کفپوش چوبی، قفسه های چوبی و ... همه از علاقه ی طراح به متریال چوب حکایت دارد. بر همین اساس فریم پنجره ها نیز چوبی در نظر گرفته شده است. علاوه بر چوب رنگ خاص آن، فضا بیشتر به رنگ سفید است و طراح در بستر رنگ سفید چوب را بکار برده است تا بر روی آن تاکید ویژه ای داشته باشد.











آپارتمان دوم توسط گروه طراحی double aye طراحی شده است. این فضا نسبت به فضای خانه ی قبلی کمی رسمی تر به نظر می رسد. متریال چوب کمتر مورد استفاده قرار گرفته است. وقتی به پنجره های بزرگ استفاده شده در فضا نگاهی می اندازیم، متوجه می شویم که بکار نبردن این پنجره ها چه اشتباهی بوده است. چرا که این منظره دقیقا نیاز به همین پنجره ها دارد تا از فضای نشیمن بتوان منظره ی بیرون را مشاهده نمود.

















در این تصویر طراح قصد دارد نشان دهد که این پنجره ها در طول روز، نور طبیعی بسیار زیادی را به فضای درون منتقل می نمایند.











در آپارتمان سوم پنجره های بزرگ در نشیمن برای فضایی پاسیو مانند مورد استفاده قرار گرفته است. در حالی که پاسیویی وجود ندارد و در واقع فضای بیرون و طبیعت پیرامون از طریق این پنجره ها قابل رویت است اما چون این پنجره ها مانند یک وید (Void) در فضا جلو آمده اند، چنین برداشتی بوجود خواهد آمد. طراحی داخلی این آپارتمان توسط گروه طراحی Finn Rendering انجام شده است.













نظر شما در رابطه با استفاده از پنجرهای بلند و کف تا سقف، در فضای نشیمن یا سایر فضاهای یک واحد مسکونی چیست؟
تحریریه معماری آرل
منبع: Home-Designing

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-3610.html