4 واحد مسکونی با طراحی داخلی به سبک های متفاوت



تحریریه معماری آرل
در این بخش قصد داریم به بررسی طراحی داخلی و دکوراسیون 4 واحد مسکونی بپردازیم. خانه هایی که بر اساس سبک مدرن طراحی شده اند. تمرکز ما در این قسمت، بر روی رنگ های سیاه و سفید است. قصد داریم رنگ های سیاه و سفید را در این 4 طرح مورد بررسی قرار دهیم. همچنین ترکیب این دو رنگ و تلفیق آنها با سایر رنگ های استفاده شده در فضا نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. با آرل همراه باشید.
طراحی داخلی واحد مسکونی اول توسط Daniel Vojinovic صورت گرفته است. فضای نشیمن بصورت باز طراحی شده است و نمای شیشه ای امکان استفاده از منظره ی پیرامون را در اختیار ساکنین قرار می دهد. متریال های استفاده شده در فضا نیز بصورت معمول هستند. کف از جنس سنگ است و سقف نیز گچ است. رنگ سفید گچ در ترکیب با رنگ تیره کف، توازان و بالانس انرژی خوبی در فضا برقرار می کند. نورپردازی خوبی در قسمت بالای مبلمان انجام شده است. همانطور که می دانید در دکوراسیون داخلی همواره یک نقطه به عنوان کانون در نظر گرفته می شود و مبلمان و وسایل دور آن چیده می شوند. این کانون معمولا تلویزیون یا شومینه است. در فضای نشیمن این واحد، دو نقطه ی کانونی وجود دارد. یکی تلویزیون که کانون اصلی است و مبلمان دور آن چیده شده اند و دیگری کانون فرعی که منظره ی نمای بیرون است و مبلمان خاصی برای استفاده از این منظره در نظر گرفته شده است.













طراحی داخلی واحد مسکونی دوم توسط Bartłomiej Senkowski انجام شده است. در این فضا رنگ های سفید و سیاه کاملا خود نمایی می کنند. مبلمانی که به رنگ مشکی است، در تضاد با رنگ سفید سقف قرار دارد و این تضاد سبب جلب توجه خواهد شد. کفپوش چوبی یک تکه با دیوار پشت تلویزیون نیز، یک حرکت ممتد است که به زیبایی طرح افزوده است. نمای این واحد مسکونی نیز شیشه است تا ساکنین امکان استفاده از منظره ی فضای بیرون را داشته باشند.





















در طراحی داخلی واحد سوم خطوط کرو (منحنی) بسیار بیشتر مورد استفاده قرار گرفته اند و این سبب شده است تا این واحد، نسبت به دو فضای قبلی، کمتر مینیمال باشد. همچنین استفاده از رنگ طلایی در سقف و نورپردازی ویژه برای آن به همراه مبلمان چرمی فضای نشیمن، به فضا حس لاکچری بخشیده است. رنگ های سفید و سیاه در این فضا کمتر از دو واحد قبلی مورد استفاده قرار گرفته اند. این امر سبب خواهد شد تا اندک رنگ های سیاه و سفید به چشم بیایند. به عنوان نمونه می توان به میز جلو مبلی سفید رنگ و یا دیوار پشت تلویزیون اشاره نمود. طراحی و دیزاین این آپارتمان توسط Artroom Studio صورت گرفته است.







واحد مسکونی چهارم، حال و هوای کلاسیک دارد. این نکته را می توان در نگاه اول، از ستون های سبک رومی و سقف بلند فضا متوجه شد. رنگ های سیاه و سفید، در این واحد مسکونی، فضا را کاملا به تسخیر خود در آورده اند. کل فضا به رنگ سفید طراحی شده است و راه پله ای که با متریال مشکی رنگ ساخته شده است، خود را در فضا یکتا و از سایر قسمت ها جدا نموده است. طراحی داخلی این فضا توسط Andreas Tjeldflaat انجام شده است.


















تحریریه معماری آرل
منبع: Home-Designing

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-3608.html