معرفی متریال: طراحی آجرهای سفالی برای کاهش مصرف انرژی



مترجم: نیلوفرمحتاط
این متریال راهکاری پایدار و ارزان قیمت برای مناطق با آب و هوای گرم می باشد و با طراحی هوشمندانه ی خود باعث می شود تا داخل ساختمان در تابستان خنک باشد. این آجرهای سفالی با فرم نامنظم و مجوف خود نه تنها باعث بهبود عملکرد حرارتی داخل می شوند، بلکه با استفاده از آن از هدررفتن مصالح جلوگیری شده و زمان ساخت و ساز کاهش می یابد. در ادامه با ما در آرل همراه باشید.







این آجرها بر خلاف آجرهای معمولی دارای 5 وجه هستند و حجمی نامتقارن دارند. سطح زاویه دار بزرگ موجود بر روی این آجرها به سمت بیرون قرار می گیرد و به دلیل فرمی که دارد باعث کاهش تابش اشعه های خورشید می شود. مجوف بودن داخل این آجرها نیز باعث می شد که هوا بتواند به راحتی از میان آن ها عبور کند و گرمایی در بین آجرها باقی نماند.







در آجرهای معمولی، بند بین آجرها پل حرارتی است که نقش پررنگی در انتقال حرارت دارد. در طراحی این آجرها سعی شده تا با کاهش حجم بندکشی، میزان انتقال حرارت کاهش یابد. این آجرها همچنین با شکستن و انعکاس امواج صوتی، باعث کاهش سر و صدا می شوند. با قرار دادن این آجرها به صورت متنوع در کنار هم می توان دیوارهایی با طرحهای متنوع طراحی کرد.

















منبع: INHABITAT
تحریریه معماری آرل

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-3605.html