طراحی داخلی منزل مسکونی، بررسی سه طرح مدرن



تحریریه معماری آرل
طراحی داخلی به سبک مدرن، دارای اصول و نشانه هایی است که در هنگام طراحی ملزم به رعایت آنها هستیم. استفاده از خطوط صاف در طراحی به جای خطوط منحنی (Curve)، استفاده از فرم های صاف مکعبی، پلان جانمایی مناسب، استفاده از پالت رنگی خاص، انتخاب متریال مناسب، نورپردازی و ... فاکتورهایی هستند که در یک طراحی مدرن باید به آنها توجه نمود. در این بخش قصد بررسی سه آپارتمان با طراحی مدرن را داریم. با آرل همراه باشید.
طراحی داخلی آپارتمان مدرن اول توسط طراح روس Sergey Baskakov انجام شده است. رنگ های مورد استفاده در این آپارتمان، سفید، قهوه ای و رنگ خاکستری بصورت مونوکرومیک است. طراحان داخلی می دانند که استفاده از یک رنگ بصورت مونوکرومیک به معنای استفاده از طیف های مختلف آن رنگ است. در این آپارتمان رنگ طوسی بصورت مونوکرومیک مورد استفاده قرار گرفته است. مبلمان و دیوار در این فضا از طیف رنگ طوسی هستند که تاثیر بسیار زیادی بر روی رنگ فضا گذاشته اند. اما در مجموع بالانس خوبی در فضا برقرار است. کفپوش چوبی به همراه سقف نشیمن که از جنس چوب است، فضا را گرم نموده اند.













طراحی داخلی آپارتمان دوم توسط Elena Ovcharenko صورت گرفته است. در این آپارتمان نیز رنگ طوسی به صورت مونوکرومیک با رنگ های قهوه ای چوب و سفید ترکیب شده است. اما یک رنگ زرد به عنوان یک رنگ برجسته در فضا بکار برده شده است. با این که مقدار رنگ زرد نسبت به سایر رنگ ها بسیار کم است، اما کاملا متفاوت است و در میان رنگ های خنثی در فضا کاملا خودنمایی می کند. این نیز یکی از نکات طراحی است که در میان رنگ های خنثی از رنگ های پر انرژی، متفاوت و شارپ استفاده شود. در ادامه تصاویر این آپارتمان را مشاهده خواهید نمود.

































آپارتمان سوم توسط Level archiviz طراحی داخلی شده است. پالت رنگی اصلی در طراحی و دکوراسیون داخلی این آپارتمان کاملا مشابه آپارتمان های قبلی است. سفید، قهوه ای و طوسی. اما رنگ ها در این آپارتمان کم حال تر از طرح های قبلی هستند و فضا در کل بی حال است یا به عبارت صحیح تر، سطح انرژی در فضا پایین است.











تحریریه معماری آرل
منبع: Home-Designing

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-3580.html