معماری و طراحی مجتمع مسکونی در لندن توسط ریچارد راجرز



مترجم: نیلوفر محتاط
معماری و طراحی این مجتمع مسکونی توسط ریچارد راجرز انجام شده است. این مجتمع مسکونی در قلب منطقه ی ساحلی شهر لندن و در مجاورت رودخانه ی تایمز واقع شده است و شامل 217 واحد مسکونی در 4 ساختمان است که تعداد طبقات آن ها از 12 تا 24 متغیر است. تمام این واحدهای مسکونی دارای چشم اندازهای زیبا و نور طبیعی مناسب می باشند. نمای این ساختمان های مسکونی از فولاد و شیشه است. انتخاب این مصالح نیز با توجه به سابقه ی سایت صورت گرفته است. در ادامه با ما در آرل همراه باشید.







در سایت مجموعه، فضای عمومی بزرگی طراحی شده است که دارای چندین فروشگاه است. برای طراحی منظر مجموعه، دو مسیر سبز در امتداد خطوط موجود با همجواری های سایت طراحی شده است. اما در مورد خود ساختمانها باید گفت که با طراحی بادبندهای برشی در نمای خارجی ساختمان، دیگر نیازی به طراحی بادبند در داخل نیست. بدین ترتیب با کاهش عناصر سازه ای فضای داخلی به فضایی انعطاف پذیر تبدیل شده است. علاوه بر این از نظر بصری هم وجود سیستم سازه ای به صورت آشکار در نمای خارجی، به نما غنا و عمق می بخشد و به بیننده مقیاس می دهد. زیرا این المانهای سازه ای دارای مقیاس بزرگی هستند و پانل های پوشاننده ی نما نیز دارای مقیاس کوچکی هستند و وجود این دو مقیاس متضاد در کنار هم جذابیت خاصی را به نما می دهد.









این مجموعه دارای تراسهایی شفاف و سرپوشیده برای زمستان است که از آن می توان به عنوان نشیمن نیز استفاده کرد. سازه ی کف تراس بسیار ظریف و سبک بوده و پانل های شیشه ای شفاف و بزرگ هم باعث افزایش شفافیت و ایجاد چشم اندازهای فوق العاده برای ساکنین شده است. در این ساختمان ها هسته ی آسانسورها به صورت کاملاً شفاف طراحی شده اند و حس سیرکولاسیون عمودی پویا را از نظر بصری به بیننده منتقل می کنند.











منبع: RSH-P
تحریریه معماری آرل

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-3540.html