نگاهی به طراحی داخلی استودیو طراحی کفش های کلارکس انگلستان



ترجم: ثنا حسینیان
کمپانی انگلیسی کلارکس استودیوی جدیدی برای طراحی کفش های خود ایجاد کرده و در این ساختمان مدل های اولیه خود را که متعلق به سال 1825 می باشد را نیز نگهداری می کند. طراحی داخلی استودیوکفش کلارکس توسط گروه فرانسوی ARRO Studio اجرا شد، آن ها از فضای سبز و گیاهان در دکوراسیون داخلی استودیو طراحی استفاده کردند. این استودیو دارای 5 زون اصلی است که توسط مبلمان های مخصوص از هم جدا شده اند. هر یک از زون ها برای عملکردی مجزا طراحی شدند و با این حال کل استودیو مانند یک فضای کامل و جامع دیده می شود.





از طریق پنجره های بزرگی که دور استودیو وجود دارد نور طبیعی وارد فضای داخلی استودیو می شود. برای یکپارچه شدن طراحی داخلی استودیو از پانل های بزرگی نیز در پوشاندن سقف استفاده کردند که قابلیت جابه جا شدن و چرخیدن را دارند و این گونه کارکنان می توانند وضعیتی را که دلخواهشان است را تنظیم کنند.



نقطه ی اصلی دکوراسیون داخلی استودیو کلارکس، میزی به طول 8 متر است که با ستون های موجود نیز تلفیق شده و محلی است برای گفت و گو و تبادل نظر بین کارکنان. اتاق های دیگری نیز طراحی شده اند مانند دفتر جلسات، انبار نگهداری چرم که اتاقی از شیشه های نیمه شفاف است، سالنی برای استراحت و اتاقی برای کار و طراحی.















تحریریه معماری آرل
مترجم: ثنا حسینیان
منبع: DESIGNBOOM

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-3516.html