معماری و طراحی ترمینال فرودگاه Taoyuan در تایوان



مترجم: نیلوفر محتاط
معماری و طراحی این ترمینال توسط شرکت فاستر و شرکا انجام شده است. این طرح مربوط به مسابقه ­ای است که بدین منظور تدارک دیده شده بود. طرح پیشنهادی شرکت فاستر در این مسابقه رتبه ی سوم را کسب کرده است. رتبه ی دوم این مسابقه مربوط به طرحی است که توسط استودیوی UN پیشنهاد شد. شما می­توانید طرح پیشنهادی شرکت UNرا در مطالب قبلی سایت مشاهده کنید. برنده ی مسابقه هم طرحی است که توسط شرکت راجرز و شرکا پیشنهاد شده است. در ادامه با ما همراه باشید.







طراحی تحت تأثیر آب و هوای خاص کشور تایوان صورت گرفته است. سقف مواج ترمینال با کوه های منطقه نیز در تناسب کامل قرار دارد. این پروژه همچنین دارای ملاحظاتی در تناسب با تنوع زیستی منطقه است به صورتی که با طراحی باغهایی انبوه می توان گونه های مختلف گیاهان بومی تایوان را پرورش داد. این مسیر سبز در طول آکس مرکزی فرودگاه کشیده شده و علاوه بر اینکه نوعی حس دعوت کنندگی دارد، در حکم راهنمایی است برای مسافران تا مسیر خود را گم نکنند.









استفاده از گیاهان باعث کاهش نگرانی و استرس ناشی از پرواز در میان مسافران می شود و به مسافران اجازه می دهد تا بیشتر با طبیعت در ارتباط باشند. مساحت این باغ خطی 30000 مترمربع است.


منبع: DESIGNBOOM
تحریریه معماری آرل

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-3504.html