معماری و طراحی داخلی موزه هنرهای زیبا در پکن

 
مترجم: فریماه چمن زاده
معماری و طراحی داخلی موزه هنرهای زیبا در پکن با هدف احترام و نگهداری ساختمان اصلی، احداث شده است. archstudio در این پروژه از متریال های آجر، بتن و پنل های پیش ساخته برای بهبود عملکرد موزه و همچنین بالا بردن کیفیت طراحی داخلی استفاده کرده است. تمرکز اصلی طراحان، ایجاد گالری با سالن های متنوع بوده است.



شکاف بین لوله های گرم شونده بیرون ساختمان برای تولید فضای واسطه عنصر اصلی این طراحی است : یک ساختار شکل بوسیله سوراخ پنل های آهنی زنگ زده، ابجاد شده است که شبیه به فضایی شناور در میان دیوار آجری است: یک طرف برای ایجاد ورودی اصلی تا شده است و طرف دیگر برای ایجاد پله های ورودی گالری تغییر شکل یافته است. دیوار شیشه ای آیینه ای مجموعه، باعث می شود که نمای بیرونی ساختمان صلب دیده نشود و محیط داخلی و خارجی باهم ارتباط داشته باشند.



ساختار آهنی جدید اضافه شده به ساختمان با یک پل شیشه ای به مجموعه وصل شده است که یک حیاط داخلی را نیز ایجاد کرده است. در قسمت نمایشگاه، راهرویی که به شکل جعبه ای سفید و معاصراست، با دیوار آجری قرمز تضاد ایجاد می کند. وقتی بازدیدکنندگان از داخل به خارج و بین طبقه های بالا وپایین گردش می کنند می توانند به راحتی تفاوت فضای جدید و قدیمی را حس کنند.



با خراب کردن کف و سقف قسمت اداری در ساختمان اصلی، نور مطلوبی برای فضای کم ارتفاع ساختمان اصلی که حدود 2 متر است، بوجود آمده است. نور طبیعی از طبقه ی دوم و سوم ساختمان به طور مستقیم به گالری می رسد که این امر به گسترش دید فضای داخلی کمک می کند.















تحریریه معماری آرل
مترجم: فریماه چمن زاده
منبع: designboom

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-3487.html