استفاده از به روزترین معماری پایدار برای ساختمان دانشکده حقوق دانشگاه Syracuse



مترجم: نیلوفر محتاط
معماری این ساختمان را شرکت معماری Glucjman Tang انجام داده است. طراحی آن به گونه ای است که دانشجویان فضای دانشکده را مانند خانه ی خود بدانند. علاوه بر رعایت ملاحظات اجتماعی، در این ساختمان از تکنولوژی های پایدار به روزی بهره گرفته شده. تکنولوژی هایی که استفاده از آن ها موجب دریافت مدرک LEED شد. در ادامه با ما در آرل همراه باشید.







از میان ملاحظات پایدار لحاظ شده در این ساختمان می توان به بام سبز حیاط و استفاده از مصالح پایدارو بومی اشاره کرد. علاوه بر این برای آبیاری محوطه نیز از تکنولوژی هایی استفاده شده که در مصرف آب صرفه جویی شود. دستگاههای گرمایش و تهویه ی هوا نیز مصرف انرژی پایینی دارند و استفاده از شیشه در نمای ساختمان باعث ورود نور طبیعی به داخل مجموعه و صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.







زیربنای این ساختمان 200000 مترمربع است و دارای ظرفیت 700 دانشجوست. این ساختمان دارای آتریومی مرکزی برای اتصال کتابخانه به سالن اجتماعات است. اتاق های درس، دفاتر و کافه ها دارای طراحی چندمنظوره هستند و برای جلسات غیررسمی نیز می توان از آن ها استفاده کرد. در محوطه ی این مجموعه مسیری به عرض 60 فوت وجود دارد.











منبع: INHABITAT
تحریریه معماری آرل

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-3473.html