طراحی مجتمع تجاری/اداری زرتشت توسط گروه معماری Kamvari


مترجم: مهرداد نجیب زاده
گروه معماری و طراحی Kamvari برنده مسابقه طراحی مجتمع چند منظوره برای محله زرتشت تهران، از طرح خود رونمایی کرد. این مجتمع تجاری اداری در سایتی به مساحت 300000 متر مربع طراحی شده و بر اساس زمینه های فرهنگی و محلی مانند: شهرت منطقه به عنوان مرکز فروش لباس و پارچه طراحی شده است. همچنین خصوصیت اقلیمی با توجه به محیط زیست و استفاده حداکثر نور خورشید برای این مجتمع در نظر گرفته شده است.


کالبد ساختمان به سه طرف گسترده شده و هر طرف ب با توجه به حرکت و جهت گیری خورشیدی طراحی شده است. تعبیه پارامتری پنجره ها باعث شده تا فیلتر مناسبی برای تعدیل دما در داخل به وجود آید. این اقدام سبب شده تا استفاده از سیستم روشنایی به حدل برسد تا نیاز به سیستم های گرمایش و سرمایش در تمام فصول به حداقل برسد.

از اهداف مهم طراحی در این منطقه، خلق فضایی با کیفیت بسیار بالا به عنوان مکانی برای بورس پارچه و لباس با برندهای مشهور می باشد. طراح موجود تلاشی برای بالا بردن کیفیت تاریخی و درخشان منطقه با ایجاد ساختمانی پایدار و نوآورانه بود است.طراحان علاوه بر تعبیه عرصه های اداری و تجاری، دو فضای بزرگ در قسمت پایین ورودی و پشت بام برای فعالیت عمومی تعبیه کرده اند.









تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-3374.html