طراحی چهار پایه های فلزی و بتنی با استفاده از خوشنویسی


مترجم: فرزانه فضلی خانی
طراحی این چهار پایه ها که کاریست از ایاد ناجا، برای هفته ی طراحی دبی آماده شده اند. در پاسخ به صحنه ی طراحی متنوع در حال ظهور دبی، یک بوتیک محلی که ارائه دهنده ی لباس، لوازم جانبی، دکوراتیو و آثار هنری است به نام o’de rose، در پی باز آفرینی چهارپایه است. در مدت گشایش هفته ی طراحی دبی، از 26ام تا 31 اکتبر 2015، این فروشگاه میزبان نمایشگاهی از مبلمان معاصر است که آن ها را با استفاده از بازآفرینی مواد، روش های ساخت و آمیزه ای از میراث کهن و معاصر به نمایش می گذارد.

ایاد ناجای بیروتی الاصل، برای نمایشگاه، گروهی از چهارپایه هایی را که نقوش سنتی را با فناوری های مدرن مواد با هم می آمیزد، ارائه می دهد. ناجا از وسایلی مانند بتن و فلز، که عموماً به عنوان عناصر معماری و سنگین تلقی می شوند، برای انتقال یک کیفیت هماهنگ و طبیعی استفاده می کند. برای اولین مجموعه از چهارپایه ها، ترکیبی از خط عربی به صورت حلقه های مارپیچی حجاری شده و بر پایه های بتنی گرد، در هم آمیخته شده است.

سه گونه فلز، طلا، فلز سیاه و Rose gold تفسیری انتزاعی و گرافیکی از فرم های خوشنویسی ارائه می دهد. این روزنه ها جداره ی هر چهارپایه را سوراخ کرده، لایه ها و ویژگی های متعددی را آشکار کرده و اجازه می دهد نور ماهرانه از میانشان عبور کند.

در سری دوم، ناجا برای رسیدن به یک تنوع مینیمالیستی تر در موضوع، با همان دو متریال قبلی کار می کند. ورق های فلزی حجاری شده اطراف نماهای خارجی صندلی بتنی را پوشانده، و هندسه ی منحصر به فردی را شکل می دهد که با وجود اینکه دو متریال شدیداً با هم در تقابل اند اما به خوبی با هم مرتبط می شوند.

1- سه گونه فلز نشان دهنده ی یک تفسیر انتزاعی و گرافیکی از گونه های خوشنویسی است.
2-جزئیات خطوط فلزی سیاه که بر پایه ی بتنی قرار می گیرد.
3-ایاد ناجا خط عربی را با استفاده از فلز حجاری کرده و آن را با پایه های بتنی ترکیب می کند.














تحریریه معماری آرل
منبع: Designboom.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-3371.html