طراحی مجسمه ی "آرامش پویا" در پارک موزه ی هنر المپیک سئول



طراحی این مجسمه توسط گروه معماری HG-Architecture و Byeong-Sam Jeon و بنا به درخواست موزه ی هنر المپیک سئول –SOMA- انجام گرفته است. به گفته ی طراحان، این مجسمه در بالای تپه، پشت موزه قرار گرفته است و یک سطح توپولوژیکی است که برای مردم دعوت کنندگی داشته و رو به سمتی دارد که توسط طبیعت احاطه شده است. همچنین هندسه ی فضا، منعکس کننده ی توپوگرافی محوطه ی پارک و انحنای پیوسته ای است که مشخصه ی ویژه ی پارک است. این مجسمه نه تنها یک مجسمه ی زیبا بلکه یک فضای چند منظوره برای استراحت و بالا رفتن، آویزان شدن و ورزش کردن برای همه است.





هندسه ی اولیه از یک گره ی سه پره که متشکل از سه نوار موبیوس بین سه رشته لوله است، شروع می شود. لوله ها به دقت پیچ خورده و توسط مقاطع مثلثی با تغییر اندازه و زاویه در طول هندسه ی اولیه ساخته می شوند.





تمام ساختارها توسط 21 جزء که هرکدام در کارخانه ساخته و جوش داده شده اند، مدوله شده اند. در نهایت مدول های از پیش مونتاژ شده در سایت به مدت دو روز به هم وصل شده و سپس 573 متر طناب برای ایجاد فضای توپولوژیک نصب شدند. در انتها، 367 قطعه مثلثی از جنس وینیل پی وی سی به طناب متصل شدند تا سازه را در برابر اشعه ی ماوراء بنفش محافظت کنند.



نمایشگاه رسمی آرامش پویا تا اکتبر ادامه دارد اما این سازه به طور دائم با مردم و طبیعت باقی می ماند.


منبع: CONTEMPORIST
تحریریه معماری آرل

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-3361.html