معماری و طراحی ساختمان موزه ای در نروژ توسط گروه BIG



مترجم: نیلوفر محتاط
معماری این موزه ی 1400 مترمربعی توسط گروه معماری بیگ انجام شده است. سایت پروژه در پارکی در شمال شهر اسلو در نروژ قرار دارد. این پارک دارای مناظر چشمگیر و حیرت انگیزی است و همین طراحان را متحیر کرد. گفتنی است که رودخانه ای با یک پل قدیمی در مجاورت این پارک قرار دارد و ساختمان قرار است عملکرد پلی جدید برای رودخانه را نیز داشته باشد. ساخت این موزه در سال 2016 شروع خواهد شد. در ادامه با ما در آرل همراه باشید.







معماران با چرخاندن حجم ساختمان موزه اختلاف سطح دو طرف رودخانه را حل کرده اند بدین صورت که حجم ابتدا بر روی سطح کم ارتفاع قرار می گیرد و سپس با پیچیشی خود را به ارتفاع تپه ی مجاور می رساند. گالری های نقاشی و رسانه در ضلع جنوبی موزه واقع هستند و گالری های مربوط به مجسمه و اشیای بزرگ در ضلع شمالی آن. ورود به مجموعه از طریق سطح مرتفع تر (تپه ی مجاور) در جنوب ساختمان میسر می شود. به دلیل شفافیت معماری داخلی، بازدیدکنندگان به محض ورود به موزه قادرند کاربری های موجود در شمال موزه (کافه) را مشاهده کنند. به دلیل اختلاف سطح در معماری داخلی پله هایی طراحی شده است که می توان از آن ها به عنوان سکوهایی برای نشستن افراد و اجرای نمایش استفاده کرد.









حجم مجسمه گونه ی موزه با فولاد ضد زنگ و پانل های عایق پوشانده شده است. گفتنی است که کلیه ی سطوح با لایه ای از فیلم UV پوشانده شده اند تا از آثار داخل در برابر اشعه ی فرابنفش خورشید محافظت کنند. قاب پنجره نیز مجهز به سیستم الکتریکی سایه اندازی است تا روشنی یا تاریکی را بنا بر مقتضیات فراهم کند.














منبع: DESIGNBOOM
تحریریه ی معماری آرل

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-3339.html