طراحی و معماری داخلی موزه هنرهای معاصر چین در ساختمان قدیمی یک کارخانه



مترجم : ثنا حسینیان
معماری : archstudio
موقعیت : زیبو، چین
مساحت : 3795 متر مربع
شرکت معماری archstudio بر اساس این باور که هنر قدرت تغییر دادن واقعیت را دارد، این ساختمان قدیمی کارخانه ی داروسازی را به موزه ی هنر های معاصر که محل به نمایش گذاشتن کارهای معاصر هنرمندان است، تغییر دادند. کانسپت آن ها برای طراحی موزه هنرهای معاصر زیبو، محو کردن ساختار صنعتی کارخانه و تاثیر سنگینی که بر محیط خارجی محوطه می گذاشت، بود و برای این کار فرم شفافی طراحی کردند که معماری خارج ساختمان را به معماری داخلی موزه مرتبط کند.



طراحی موزه تعامل انسان را با جامعه هنری بهبود بخشیده و هم چنین روح و کارایی جدیدی برای ساختمان قدیمی کارخانه به وجود آورده است. در قسمت فرم شفاف مسیری تعریف شده که بازدید کنندگان را در طول موزه هدایت می کند و ارتباط دهنده ی محیط خارجی با داخل موزه است. سبک طراحی و متریال های به کار رفته در این فرم نشان دهنده ی موضوع اصلی موزه، یعنی هنر های معاصر می باشد. قسمتی از ساختمان شفاف که حالت کِرو پیدا می کند سالن چند منظوره ی موزه است که فضاهایی مانند فروشگاه کتاب، چایحانه، سالن کنفرانس و کارگاه هنری در آن قرار گرفته.



در فرم شفاف موزه کنار شیشه ها خطوطی از پانل های استیل را می بینید که به فضا هارمونی بخشیده و حس دیوار هایی کامل به مردمی که از این قسمت عبور می کنند القا می شود و بیان کننده ی دیروز و امروز ساختار کارخانه است. معماران تصمیم گرفتند که بخش اصلی ساختمان قدیمی را نگه دارند و با معماری داخلی و نورپردازی مناسب آن را بهبود بخشند. بین ساختمان قدیمی و جدید موزه فضای بازی را با درخت و سنگ ها تزیین کرده اند که در واقع متناسب با معماری داخلی موزه است.



















تحریریه معماری آرل
مترجم : ثنا حسینیان
منبع : DESIGNBOOM

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-3329.html