معماری سبز: طراحی خانه ای در تعامل کامل با طبیعت



مترجم: نیلوفر محتاط
معماری و طراحی این خانه ی چندطبقه توسط استودیوی معماری AD Lab در سنگاپور انجام شد. با وجود مساحت اندک سایت (کمتر از 130 متر مربع) معماری به گونه ای صورت گرفته که این خانه در تعامل حداکثری با طبیعت قرار دارد و در عین حال دارای ملاحظات لازم برای یک خانه ی راحت می باشد. در ادامه با ما در آرل همراه باشید.







سایت پروژه در بافتی متراکم با خیابان های باریک واقع شده است. شاید تصور ایجاد چنین ساختمانی با تهویه ی عالی و ارتباط کامل با طبیعت در چنین سایت متراکمی دست نیافتنی به نظر آید اما معماران با طراحی هوشمندانه ی خود و استفاده از گیاهان سبز طبیعی در داخل و خارج خانه توانسته اند حس بودن در باغی بی انتها را در داخل ایجاد کنند. بدین منظور کلیه ی عملکردهای خدماتی در زیرزمین قرار داده شده و طبقه ی همکف به فضایی فراخ و باز تبدیل شده که دارای حیاطی مرکزی سرسبزی است.









استفاده از شاتر در پنجره های جبهه ی پشتی و جلویی ساختمان در طبقه ی اول موجب جریان یافتن بادی مطبوع در تمام ساعات روز در فضای نشیمن می شود. این اتاق نشیمن از همه طرف با گل و گیاه احاطه شده است. علاوه قرار گرفتن باغ و گشودگی در سه جبهه ی این خانه باعث ورود نور طبیعی به داخل شده است و وجود گیاهان باعث سایه اندازی و جلوگیری از نور مستقیم خورشید شده است.










منبع: CONTEMPORIST
تحریریه ی معماری آرل

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-3318.html