4 مورد طراحی داخلی خانه های کوچک با اتاق های زیر شیروانی



مترجم : ثنا حسینیان
طراحی اتاق زیر شیروانی می تواند راهکاری خوب برای طراحی داخلی خانه های کوچک محسوب شود به شرط آن که ارتفاع کف تا سقف خانه بلند باشد. با این کار سالن نشیمن بزرگ تر و جادار تر می شود و حتی می توان از فضای زیر شروانی برای طراحی کتابخانه یا چیدن مبلمان استفاده کرد. اتاق های زیر شیروانی اتاق هایی دنج و گرم و اغلب تاریک می باشند و فقط برای استراحت و خوابیدن مناسب هستند. 4 مورد طراحی داخلی آپارتمان های کوچک با سبک و دکوراسیون های مختلف را قرار دادیم که در همگی آن ها برای حل مشکل کمبود جا، از اتاق زیر شیروانی استفاده شده است.

1- خانه ی اول جز آپارتمان های یک هتل است. این آپارتمان فقط 24 متر مربع مساحت دارد. تخت خواب کینگ این خانه پشت پانل های چوبی اتاق زیرشیروانی مخفی شده، به این ترتیب هر وقت وارد خانه شوید توجه شما به سمت سالن نشیمن، سالن غذاخوری و آشپزخانه جلب می شود. طراحان از فضای زیر اتاق استفاده کردند و در باکس زیر آن یک میز کار و یک کمد برای قرار دادن دوچرخه تعبیه شده است.





























2- در طراحی داخلی آپارتمان دوم از سبک مینیمال استفاده شده و طراح آن در تمامی جزئیات و فضاها به گرافیک ها توجه کرده. اتاق زیر شیروانی این نمونه با پلانی باز و آزاد طراحی شده و از آنجایی که اتاق بزرگی هم هست خطر افتادن از بالا وجود دارد. تابلوی هنری رنگارنگ و پنجره ی منحنی شکل آپارتمان جلوه ی ویژه ای به دکوراسیون خانه بخشیده است.















3- آپارتمان سوم در ساختمانی قدیمی که متعلق به سال 1912 است، قرار دارد به همین دلیل در دکوراسیون داخلی آن از المان های کلاسیک هم استفاده شده.









4- خانه ی آخر با مساحت 29 متر مربع برای زندگی دانشجویی طراحی شده، از فضای زیر اتاق برای قرار دادن میز کار استفاده کردند.











تحریریه معماری آرل
مترجم : ثنا حسینیان
منبع : home-designing

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-3307.html