طراحی داخلی اولین فروشگاه اپل توسط جانی آیو


مترجم: مهرداد نجیب زاده
جانی آیو، مدیر طراح تمام محصولات اپل، اولین طراحی داخلی فروشگاه های این کمپانی با عنوان Apple Store را در شهر بروکسل بلژیک ارائه کرد. این اولین پروژه معماری جانی آیو در مقیاسی بزرگ می باشد که برگرفته از خصوصیات طراحی وی برای محصولات کمپانی است. این شعبه در تاریخ 19 سپتامبر برای عموم بازگشایی شده، در حالی که پیشتر خبرنگاران تصاویری از طراحی این فروشگاه را منعکس کرده بودند.

هر چند که جداره بیرونی و کالبد اصلی حس آشنای فروشگاه های دیگر از این کمپانی به نمایش گذاشته است. اما تغییرات عمده در اجرای برخی جزئیات در طراحی داخلی فروشگاه می باشد. مانند تمام شعبه های اپل از متریال چوب برای طراحی جایگاه های محصولات استفاده شده، با این تفاوت که نحوه قرار گیری آنها به صورتی ساده و فوق العاده زیبا بهبود یافته است. هشت میز چوبی بلند در مرکز سالن قرار گرفته تا بیشترین تأکید بر روی مهمترین آبجکت های کمپانی (آیفون، آیپد، مک بوک و ساعت اپل) صورت گیرد.

هارمونی و فاصله ها بین فضای نشیمن عموم و فضای تست محصولات برقرار شده که همگی با محاسبه دقیق جانی آیو بر اساس زیربنای کلی فروشگاه می باشد. مکان قرارگیری ساعت های اپل (Applewatch) به صورت مخفی درون کشوها می باشد تا از شلوغی بر روی میزها پرهیز کند. وسایل جانبی مانند بامپر و محافظ های تلفن و تبلت ها به خوبی قابل شناسایی است. این تغییرات عمده روند انتخاب و امتحان محصولات توسط مشتریان را بهبود بخشیده است. این طرح نشان دهنده تسلط کامل جانی آیو به مقوله طراحی است.





تحریریه معماری آرل
منبع: Designboom.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-3233.html