طراحی و معماری کلیسای تثلیث



ترجمه: نیلوفر محتاط
طراحی و معماری این کلیسا توسط شرکت معماری WVA در چین انجام شد. مسیحیان سه وجه برای خدا قائلند: پدر، پسر، روح القدوس. معماری این کلیسا نیز با توجه به این اعتقادات طراحی شد. بنابراین پروژه دارای سه حجم مستقل و نامنظم است. حجم اصلی کلیسا سمبل "پدر" می باشد و در یکی از اضلاع آن برج کلیسا طراحی شده است. بر سر این برج صلیبی قرار دارد که نه تنها باعث شاخص شدن هویت کلیسا شده بلکه به گونه ای جهان معنوی را به جهان مادی متصل کرده است. در ادامه با ما در آرل همراه باشید.





حجم دوم دارای پلانی مثلثی است و به حجم اصلی کلیسا متصل شده است. ایده ی اصلی طراحی برقراری ارتباط و اتصال "پدر"، "پسر" و "روح القدوس" با زبان هندسه و معماری است. وجود رودخانه ای در ضلع غربی کلیسا هم باعث ایجاد مناظر چشم نواز شده است. در ضلع شرقی ساختمان نیز خیابانی پرتردد قرار دارد. کلیسا بین خیابان شلوغ و رودخانه اتصال جالبی برقرار کرده و جمعیت را از خیابان جذب کرده و محیطی آرام و به دور از دغدغه ی زندگی مدرن را برای آن ها در کنار رودخانه ایجاد می کند.




حجم اصلی کلیسا برای افزایش ظرفیت و ایجاد حس فضا در دو طبقه طراحی شده است. سطوح شیشه ای بنا نیز باعث شفافیت و درخشش ساختمان شده اند. ابعاد پنجره ها نیز برای صرفه جویی در مصرف انرژی بهینه سازی شده است. پنجره های نواری که بر روی سقف ساختمان طراحی شده اند نیز باعث ورود نور طبیعی به داخل می شود.




منبع: EVOLO
تحریریه ی معماری آرل

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-3213.html