طراحی مجسمه های 4 اسب سوار در کنار رودخانه تایمز لندن



مترجم : ثنا حسینیان
در ماه های سپتامبر مردم وقتی از کنار گوشه ای از خط ساحلی رودخانه تایمز در لندن عبور کنند با 4 مجسمه مرد های اسب سوار مواجه می شوند. jason decaires taylor ، طراح و مجسمه ساز که با ساخت مجسمه هایی در زیر آب به شهرت رسیده، 4 مجسمه اسب سوار را در مقابل موزه هنر بریتانیا قرار داده است. همراه با حرکت و جزر و مد آب در طول روز دو بار این مجسمه ها پدیدار و پنهان می شوند.



مجسمه ها با متریال استیل ضد زنگ و سیمان با PH خنثی ساخته شدند. این ترکیب متریال ها باعث می شوند که به طور خودکار سوخت های فسیلی و آلودگی های موجود در آب جذب این مجسمه ها شوند. به طور سمبلیک، اسب ها نشانه ای از اسب هاست که در سطح شهر لندن وجود دارند و از آن ها استفاده می کنند و هشداری است به افزایش مصرف سوخت های فسیلی و تغییرات و صدماتی که به محیط زیست وارد می کنند.



دو سوارکاری که در این کار مشاهده می کنید مسن هستند و دو نفر دیگر جوان تر. حالت چهره ی سوارکاران مسن نگرانی و وابستگی آن ها به محیط زیست فعلی را نشان می دهد و حالت دو سوارکار جوان امید آن ها به زندگی و بهبود شرایط را. هنگامی که در ساعتی از روز آب بالا میاید و مجسمه ها را در بر می گیرد، استعاره از بالا آمدن سطح آب کره ی زمین و هم چنین نشان دهنده ی آخرین امید انسان ها در خوب شدن شرایط را نشان می دهد.



















تحریریه معماری آرل
مترجم : ثنا حسینیان
منبع : DESIGNBOOM

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-3210.html