طراحی خانه ای مانند سفینه فضایی


مترجم: مهرداد نجیب زاده
معماری خانه سفینه فضایی یک پروژه شخصی است که به وسیله یک برنامه کوتاه مدت و هوشمنده توسط NOEM طراحی و اجرا شده است. اشتیاق بارز کارفرما به موضوعاتی اعم از سینما، اتوماسیون و شرایط راحت یک خانه خلاصه شده. خانه از ماژول های چوبی پیش ساخته تشکیل شده که پوشش آن توسط ورق های آلومینیومی می باشد. این خانه به وسیله پایه های فلزی در سطح بالاتر از زمین قرار گرفته تا از رطوبت موجود در سایت این پروژه در امان باشد.

ورودی خانه به وسیله یک راه پله صورت می گیرد که مانند پله های هواپیما طراحی شده قابلیت حرکت و جمع شدن را داراست. (راه پله معلق هواپیماهای کوچک شخصی که به نام اسپن ایر (Spanair)خوانده می شود). راه پله به وسیله تلفن همراه و یک اپلیکیشن ساده کنترل می شود که در روند بهبود کنترل قابلیت های این منزل صورت گرفته است. عرصه های داخلی و عملکردی به وسیله فلزی خوش رنگ پوشش داده شده که با الهام گیری از جنگ ستارگان قرار داده شده است.

البته امکانات موجود صرفاً جنیه زیبایی شناسانه نداشته و در مقاومت و کاهش هزینه های نگهداری و تعمیر تأثیرگذار می باشد. این امکانات شامل جزئیات فلزی است که در پایه خانه تعبیه شده تا میزان فرسودگی را به صفر برساند. این پروژه از سه ماژول پیش ساخته تشکیل شده که پس از حمل و نقل، در مورد نظر مونتاژ شده است تا سرعت کار را افزیش و هزینه های کارگاهی را کاهش دهد. تمام امکانات لازم برای زندگی، داخل خانه تعبیه شده و همه این عوامل در کالبد فضایی شکل قرار گرفته است. حجم پروژه از سه مکعب ساده تشکیل شده، اما ایجاد چنین ساختاری بر روی زمین عجیب است.

دو حجم مکعب شکل اصلی که شامل پذیرایی، نشیمن و ناهارخوری است، به وسیله ساختار چوبی با دهانه های بزرگ تشکیل شده تا حداکثر منظره را در اختیار کاربران قرار دهد. داخل خانه با توجه به نمونه های فیلم های سینمایی کمیک طراحی شده که بر اساس علاقه کارفما به فیلم های جنگ ستارگان می باشد. یک پنل کنترلی برای تنظیمات شرایط میزان انرژی تعبیه شده است. نور، دما، امنیت، دسترسی و سیستم های صدا به وسیله دو iPad و پنل اصلی قابل کنترل می باشند. کرکره پنجره ها و رنگ نور دیوارها را می توان به وسیله پنل کنترل تنظیم نمود.















تحریریه معماری آرل
منبع: beautifullife.info

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-3192.html