بازسازی و مرمت باشگاه هند، ترکیب معماری معاصر و مدرن


مترجم: مهرداد نجیب زاده
معمار: KSM Architecture
موقعیت بنا: Coimbatore،India
متراژ بنا: 1020 متر مربع
سال اتمام پروژه: 2014
باشگاه Coimbatore یک مکان منحصربه فرد 150 ساله در کشور هند می باشد. هدف از بازسازی پروژه ارائه ساختار موجود با امکاناتی معاصر و به روز است. در واقع معماران بنا سعی در ایجاد فضایی نئوکلاسیک با امکاناتی مدرن بوده اند.

اصالت بنا:
در حالی که سالن اصلی به عنوان عرصه ای قدیمی در شرایط خوبی و معقولی قرار داشته، تمام عرصه های ساختمان در حال فرسودگی و خراب شدن بود و به عنوان ساختاری غیر ایمن تبدیل شده بود. بنابراین شرایطی اضطراری برای مرمت و بازسازی کل مجموعه و سالن اصلی ایجاد شده بود. لذا تعمیر بخش های سالم به دلیل حفظ اصالت بنا از اقدامات مهم معماران بوده است. همچنین حفظ عرصه ورودی تأثیر به سزایی در کاهش هزینه ها ایجاد کرده است.

طراحی مجموعه:
طراحی و توسعه مجدد باشگاه هند شامل تخریب ساختارهای مجاور کالبد اصلی و ساخت یک سالن جدید و مدرن در اتصال با ورودی کلاسیک کتابخانه و دفتر اداری بوده است. اتصال بین طراحی فضاهای جدید و ورودی کلاسیک مرمت شده از اقدامات مهم طراحان می باشد. طراحی حول جوهره سنتی ساختمان و ترکیب فلز،شیشه و چوب در کنار فضایی معاصر که با متریال سنگ ساخته شده از جسارت های جالب و منحصربه فرد معماران بوده است.

ساختمان در محور شمالی- جنوبی واقع شده است. عرصه کافی شاپ و پذیرایی در قسمت شمالی واقع شده و بخش اداری و کتابخانه در ضلع جنوب شرقی قرار دارد. سنگ پوشیده شده اطراف ساختمان ارتباط مستقیمی با بخش هاس استعماری در قسمت معاصر دارد. در این بنا سنگ به عنوان متریال بی انتها و مداوم تعریف شده که ترکیبی قدرتمند با ساختار جدید ایجاد کرده است. سقف ساختمان هم مورد بازسازی قرار گرفته و سازه های جدیدی در آن نصب شده است.تمامی اقدامات فوق در روند بهبودی و زیبایی بوده تا یکی از ساختمان های قدیمی و مهم کشور هند حفظ شود.


















تحریریه معماری آرل
منبع: Archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-3190.html