معرفی متریال: چسب لاستیکی



مترجم: نیلوفر محتاط
در این بخش قصد داریم به معرفی یک متریال بپردازیم که به سادگی قابلیت ترمیم و تعمیر وسایل کهنه ی منزل را دارد. این متریال، چسبی شکل پذیر است که به کمک آن می توانید قطعات آلومینیوم، شیشه، فولاد، سرامیک، چوب و حتی پلاستیک و لاستیک را به یکدیگر بچسبانید. علاوه بر این از این چسب می توانید در تعمیر وسایل شخصی کهنه ی خود نیز استفاده کنید. مزیت این چسب به نسبت محصولات شیمیایی مشابه، پایدار بودن آن است و اینکه شما می توانید به راحتی با دست خود به آن شکل دهید. به کمک این ماده شما به راحتی می توانید وسایل خود را تعمیر کنید. بدین ترتیب از هدررفت مواد و دور انداختن وسایل کهنه ی خود جلوگیری کنید. در ادامه با ما در آرل همراه باشید.





ایده ی اولیه ی ساخت این چسب لاستیکی توسط طراح مصالح، Jane Ni Dhulchaointigh پیشنهاد شده است. او اعتقاد دارد که به کمک این مصالح جدید مواد کمتر هدر می روند و به سادگی می توان قابلیت مواد را ارتقاء داد. این طراح جوان با کمک گروهی از متخصصین سیلیکون موفق به ابداع این متریال جدید شد. این متریال از سیلیکون ساخته شده است و پس از اعمال سخت شده و به حالت لاستیکی تغییر حالت می دهد. گرچه این چسب زیست تخریب پذیر نیست، اما از مواد نفتی شیمیایی ساخته نشده و با مصرف انرژی کمی تولید شده است.













دوام بالای این چسب باعث شده تا بتوان از آن در هر جایی از فریزر آشپزخانه گرفته تا دوش حمام استفاده کرد. این ماده همچنین ضد آب است و در برابر دما مقاوم بوده و قابلیت استفاده هم در داخل و هم در خارج را دارد.


















منبع: INHABITAT
تحریریه ی معماری آرل

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-3160.html