طراحی سوییت های ییلاقی این هتل بر اساس قطع نشدن درختان بوده



مترجم : ثنا حسینیان
هنگامی که شرکت معماری Project CR+d می خواست 20 سوییت ییلاقی برای طراحی هتل Rio Perdido Resort در کستا ریکا، بسازد، تمام تلاش خود را کرد تا آسیبی به محیط زیست طبیعی و درختان اطراف وارد نشود. طراحی سوییت ها برای توریست هایی است که به دیدن رودخانه ی مجاور می آیند و می توانند شب را در این سوییت ها بمانند.





کانسپت طراحی سوییت ها ساختن فضاهایی است که در عین لوکس بودن مطابق با فضای سبز و جای درخت های سایت باشد و همراه با حرکت درخت ها، قرارگیری سوییت ها نیز دارای هارمونی است. در بین فضاهای خالی سوییت ها 3 پیاده رو پر پیچ و خم طراحی شده که مطابق با خط های سایت هستند و در قسمت هایی که با شیب زمین مواجه شده اند، برای پیاده رو، رمپ هایی تعریف کردند. به این صورت هر سوییت در یک زاویه ای قرار گرفته و توریست ها می توانند سوییت با زاویه دید دلخواه خود را انتخاب کنند.





بتن فونداسیون، ورقه استیل های برش خورده، پانل های پیش تنیده ی بتنی برای کفپوش و پانل های ساندویچی برای پوشش سقف و دیوار ها از قبل آماده شدند و آن ها را در سایت نصب کردند. در طراحی و معماری هتل به نکاتی مانند رنگ، نور، متریال،شرایط سایت و ارتباط فرم با طبیعت بسیار توجه شده است. رنگ های به کار رفته در ساختمان ها مطابق با رنگ های سایت در درختان، سنگ ها و رودخانه بوده.















بر خلاف محیط خارج سوییت ها که سخت و ناهموار هستند، طراحی و دکوراسیون داخلی سوییت ها نرم و راحت جهت استراحت و آرامش خاطر پیدا کردن، می باشد. در دکوراسیون داخلی از رنگ های روشن مثل سفید به همراه پوشش بتنی صیقلی و براق استفاده شده است. مبلمان های موجود در هر یک از سوییت ها مختص آن فضا طراحی شده و با هم متفاوت اند.





تحریریه معماری آرل
مترجم : ثنا حسینیان
منبع : contemporist

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-3073.html