لئوناردو دیکاپریو در فیلمی با موضوع نمایشگاه بین المللی شیکاگو


گردآورنده:مهرداد نجیب زاده
کمپانی فیلمسازی پارامونت تصمیم گرفته تا سرانجام نسخه‌ی سینمایی کتاب "شیطان در شهر سفید" را به روی پرده‌ی نقره‌ای بیاورد. "شیطان در شهر سفید" داستان دو مردی که نمایشگاه جهانی شیکاگو در سال 1893 را به "حیاط بازی خود" تبدیل کردند، روایت میکند. ابتدا "دنیل اچ برنهام" که مسئولیت ساخت این نمایشگاه را به عهده داشت. و سپس "اچ اچ هولمز" قاتلی سریالی که تعداد بسیار زیادی از بازدیدکنندگان این نمایشگاه را به صورت کاملا حرفه ای در هتل خود شکنجه کرده و به قتل رساند. لئوناردو دی کاپریو بعنوان "هولمز" به ایفای نقش پرداخته و مارتین اسکورسیزی کارگردانی این اثر را بعد از اکران جدیدترین فیلم خود، Silence آغاز خواهد کرد.

کمپانی پارامونت از سال 2003 تصمیم به تهیه‌ی این فیلم گرفته بود و از همان ابتدا، توجه ستاره‌های زیادی را به خود جلب کرده بود. تام کروز ابتدا تصمیم به ایفای نقش در این فیلم گرفته بود و کترین بیگلوو وظیفه‌ی کارگردانی را عهده دار شده بود، اما به دلیل بودجه‌ی سنگین، ساخت این اثر تا به امروز به تعویق افتاده بود.

از نمایشگاه جهانی شیکاگو به عنوان یکی از بدترین معرفه های معماری مدرن یاد می شود. به علت شباهت زیادی بناهای و غرفه های نمایشگاه به سبک معماری کلاسیک، انتقادات فراوانی از برگزارکنندگان این نمایشگاه صورت گرفت. نمایشگاه جهانی شیکاگو پایانی بر سیطره معماری مدرن در جهان بود. سبکی که معماران بزرگی از جمله: لکوربوزیه، ویکتور اورتا، لی برون جنی و ... را به عنوان پیشتازان سبک خود معرفی نمود. شروع معماری مدرن به صورت مدون و با استفاده از اندیشه مدرن از اواخر قرن ۱۹ میلادی بود و خواستگاه این معماری در آمریکا در شهر شیکاگو، و در اروپا در شهر های پاریس و برلین بوده است. دوره معماری مدرن اولیه از نیمه دهه ۱۸۸۰ تا اوایل جنگ جهانی اول یعنی سال ۱۹۱۴ ادامه داشت





تحریریه معماری آرل
منبع: تاینی موویز و آرل

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-3037.html