معماری هتل Axis فرودگاه امام خمینی


نویسنده: مهرداد نجیب زاده
هتل اکسیس (Axis) اولین هتل ایران به شمار می رود که در یکی از فرودگاه های کشور طراحی و اجرا شده است. این هتل در فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران واقع شده و مدت زیادی از اتمام ساخت آن نمی گذرد. اکسیس با 55000 متر مربع دارای دو بخش مجزا (دو لابی و دو رستوران) و 500 اتاق به عنوان فضای اقامتی برای مسافران و توریست ها در نظر گرفته شده است. این مجموعه که فضای گسترده ای از فرودگاه امام خمینی را به خود اختصاص داده، توسط خانم شیوا آقابابایی طراحی شده و نظارت اجرای پروژه نیز با ایشان بوده است.
با آرل در ادامه همراه باشید...

این هتل دارای سه کلاس مختلف اتاق می باشد. این اتاق ها به دسته : اتاق دوبل استاندارد، اتاق توئین (دو تخت یک نفره) استاندارد و اتاق ویژه معلولین تقسیم شده است. اتاق های دوبل و توئین این مجموعه دارای امکانات رفاهی از جمله تهویه مطبوع، تلویزیون‏های تخت با تنوعی از کانال‏های ماهواره‏ای، امکان برقراری تماس‏های بین‏‌المللی بدون نیاز به اپراتور، سیستم اعلان و اطفاء حریق، حمام اختصاصی، یخچال، سشوار و وسایل بهداشتی مورد نیاز می باشد. همچنین جهت رفاه و آسایش معلولین، رمپ به طور کامل به اتاق آنها منتهی شده تا دسترسی کاملاً راحت و مناسبی به اتاق داشته باشند. از امکانات ویژه اتاق معلولین می توان به تخت دو نفره بزرگ، کلید درخواست کمک در حمام و اتاق، صندلی تاشو ویژه در حمام، دسترسی آسان به غذاخوری، پذیرش، سرویس بهداشتی بانوان و همچنین سرویس بهداشتی مجهز به رمپ در طبقه همکف اشاره کرد.

دسترسی به رستوران و بار هتل بسیار آسان می باشد و عرصه های پذیرایی در هر زمان از طول روز و شب به مسافران خدمات ارائه می دهند. هتل اکسیس امام خمینی توانست عنوان بهترین هتل بین المللی 2015 بدست آورد. این هتل در سه بخش رستوران، خدمات درمانی و مرکز تندرستی، و ارائه بیش از دویست اتاق، عنوان بهترین هتل 2015 از نظر گروه طراحی و معماری هتل انگلستان را بدست آورد.














گردآورنده: مهرداد نجیب زاده
منبع: www.axis-hotels.ir

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-3036.html