قبل و بعد یک پروژه بازسازی و طراحی داخلی کافی شاپ



مترجم : ثنا حسینیان
شرکت طراحی داخلی Bubble Interiors کافی شاپی در تائورانگا، نیوزیلند را بازسازی کرده، فضای تاریک و قدیمی و مبلمان نا مناسب کافی شاپ به محیطی روشن، پر نور، با حال و هوایی تازه و مدرن تبدیل شده است. قدمت ساختمان کافی شاپ به 20 سال رسیده بود و هم چنین در بافت این قسمت از شهر تغییراتی به وجود آمد که باعث شده بود کافی شاپ منطقه دیگر به چشم نیاید.



فضای داخلی کافی شاپ به 2 قسمت تقسیم بندی شد، یک قسمت مخصوص نشستن مشتریان و یک بخش کوچکی از ساختمان به فضای کانتر و آماده کردن سفارشات اختصاص داده شده است. مبلمانی که قبلاً وجود داشت هیچ کدام به هم ربطی نداشتند و تصویری نامنظم به وجود آورده بودند و رنگ تیره آن ها حس خوبی در مشتریان ایجاد نمی کرد. در پروژه بازسازی و طراحی داخلی کافی شاپ کارفرمایان مبلمانی خواستند که روشن باشند و ظاهری طبیعی و تمیز در فضا ایجاد کنند.





هدف اصلی طراحی داخلی کافی شاپ تمرکز بر روی راحتی مشتریان و ایجاد فضایی مناسب برای آن ها جهت گفت و گو و ارتباطات اجتماعی بوده. علاوه بر طراحی مبلمان مناسب، گیاهانی که در فضا قرار گرفتند هم در رسیدن به این هدف موثر واقع شدند. از یک نیمکت L شکل مشترک استفاده شده تا جو محیط خودمانی تر شود.



کانتر و قفسه هایی که در گوشه ای از دیوار کافی شاپ طراحی شده اند، هم به منظور آماده کردن سفارشات ساخته شدند و هم فضایی ایجاد کردند تا صاحبان کافه بتوانند وسایل و لوح تقدیر های خود را به نمایش عموم بگذارند هم چنین از این طریق محصولات جدید خود را به مردم معرفی کنند.











تحریریه معماری آرل
مترجم : ثنا حسینیان
منبع : contemporist

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-2983.html